Avatar billede Geogeoløs Praktikant
12. november 2019 - 02:33 Der er 6 kommentarer

acer

jeg er blevet den nye ejer af en acer aspire one cloudbook 14 den kører ca 10 min fint og så fryserden og går man så ind i jobliste viser den 100% i cpu,hukommelse og disk forbrug så er den sidste løsning og holde pover knappen ned i 8 sek og starte op på ny
og så er det forfra .. er det kun acer de gør det for har kun set det på denne model op til flere maskiner....
Avatar billede INK Ekspert
12. november 2019 - 07:57 #1
Du kan prøve at resette den til fabriksindstillinger. Virker det ikke, så er det en garantisag.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2019 - 11:21 #2
det kunne tænkes, at den er i gang med at opdatere windows - den sluger en del power fra maskinerne - og når du slukker den på den hårde måde, skal den først fjerne de gamle filer og så starte forfra.
Når du er i joblisten, tjek evt. hvad det er der bruger din cpu, ram og disk
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. november 2019 - 19:31 #3
Som #2 mener jeg du du  skal give den megen tid - og se hvad der bruger de 100%cpu - den få i flere configurationer - nede fra Intel Celeron 2GB RAM 32GB SSD - muligvis er det ikke en ægte SSD men noget langsommere eMMC.  se efter ledig plads på SSDen er den næsten fyldt falder performance ved skrivning ret meget. Antivirus kan også presse den konfiguration meget -- Tålmodighed er en DYD med win10  2G ram og så lidt lagerplads.
Avatar billede Geogeoløs Praktikant
13. november 2019 - 10:34 #4
mange tak for de fanstastiske svar. ps har fundet ud af. at den altid har haft en fuld harddisk hvorfor laver man en pc med 32 gb hardisk og så fylder den inden man sælger den så den ingen ting kan ?...
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. november 2019 - 16:39 #5
Man laver dem vel fordi vi køber dem - spørgsmålet kunne være:

Hvorfor køber vi dem ?  Jeg har selv impuls købt en tilsvarende konfigurering se:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1027849
Avatar billede posten Ekspert
17. november 2019 - 07:34 #6
ALTID : når en pc bliver LANGSOM tjek hvor mange ram der er i den + str. disk der er 256 gb nok til at køre og min. 8 gb ram personligt er jeg til intel og den skal helst være en i5 eller i7