Avatar billede Theslumpgod Praktikant
08. november 2019 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få mit hdmi stik til at virke!

Hej, jeg købte en stationær for ikke så langtid siden, alt kørte fint indtil, en dag hvor jeg kommer hjem, og den vil ikke kombinere til min monitor fra grafikkortet. Men da jeg satte den ind i cpu'en i stedet for, vidste den et billede på min monitor, ved ikke hvad jeg skal gøre hjælp.

Specifikationer
Cpu: i 5 6500
Grafikort: evga gtx 770 4 gb
ssd: 240gb
Strømforsyning: 750 watt
Ram 16gb
styre system: windows 10 pro
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. november 2019 - 16:03 #1
Hej.

Tænkte først at det kunne være HDMI-stikket er gået på videokortet, men det lyder alligevel usandsynligt, hvis du ikke sætter kablet til og fra ret ofte. Det regner jeg ikke med.

Mit bedste bud er videokort-driveren der driller.

Prøv at afinstallere driveren og genstarte.
Installér driveren igen.

Ellers lav en system gendannelse til før problemet opstod.

Hvis ovenstående ikke virker, så tjek om grafikkortet sidder korrekt i soklen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2019 - 16:05 #2
På mange PC: Skel du i BIOS Sætte Grafik til Ekstern Kort.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. november 2019 - 16:10 #3
Se også om det reagerer som Ekstern Tryk på Windowstasten + P Tryk piletasten ned se om du registrerer kortet der?
https://ibb.co/qkf9GBj