24. oktober 2019 - 13:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bundkort ryzen 9 3900x hjælp

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvilket bundkort der ville kunne bruges til mit setup

Info om maskine

Corsair h150i cpu køler
4x8gb Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 DC
2xSamsung 960 EVO SSD M.2 2280 - 250GB
4x4tb seagate
2x GTX 1080 Ti GAMING X TRIO
Enermax maxtytan 1250w

Jeg vil ha skiftet min intel ud i7-8700k med en amd ryzen 9 3900x da jeg skal bruge de mange flere tråde den har.

Men er simpelthen i tvivl om hvilket bundkort der er nødvendig for at kunne trække begge grafikkort.

Er der en venlig person som kan hjælpe mig med dette.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. oktober 2019 - 14:14 #1
Avatar billede milter Ekspert
24. oktober 2019 - 17:28 #2
Allerførst, så ser det ikke ud til, at alle er enige om, om din Corsair h150i cpu køler passer til den socket, din nye CPU kræver, nemlig AM4. På Corsairs egen side ser den ud til at kunne bruges, så hvis din køler er den i linket herunder, skulle den være OK

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Liquid-Cooling/Hydro-Series%E2%84%A2-H150i-PRO-RGB-360mm-Liquid-CPU-Cooler/p/CW-9060031-WW#tab-tech-specs

Dernæst, så ser det ud til, du skal bruge et bundkort med AMD X470 eller X570 chipset for at kunne bruge dit SLI grafikkort. Ikke alle AMD-bundkort kan bruges til SLI, så check at specifikationerne for bundkortet siger, at det kan køre SLI.

Du skal også sikre dig, at der er minimum to M2-stik til dine Samsung 960 EVO'er.
24. oktober 2019 - 17:45 #3
Ja det er den køler jeg har pt monteret påmindelse 8700k

Er det nødvendigt at bundkort skal kunne køre sli? Da jeg ikke bruger sli i den. Maskinen bruges kun til World of Warcraft men som multi boks så har 40 kontoer på samme maskine derfor også behov for flere tråde til at styre dem med.

Overvejede dette bundkort

MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI Bundkort
Ingen behov for wifi men nu er det her i dette bundkort
Avatar billede milter Ekspert
24. oktober 2019 - 19:52 #4
Hvis ikke grafikkortene skal køre SLI, så burde der ikke være nogen problemer.

Hvor mange skærme bruger du nu, og bruger du også grafikudgangene fra din  i7-8700k? Hvis ja, så skal du være opmærksom på, at en Ryzen 9 3900x ikke har indbygget grafik.
24. oktober 2019 - 20:27 #5
Har 4 skærme nu 2 skærme på hvert grafikkort.

Men så kan jeg godt bruge det kort jeg skrev ??

Og tusinde tak for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
24. oktober 2019 - 20:35 #6
Velbekom. Og ja, jeg kan ikke se, der burde være nogen problemer.

Og du er selvfølgelig klar over, at du med et nyt bundkort bliver nødt til at geninstallere både Windows, drivere til hardware og alle programmer?
24. oktober 2019 - 21:14 #7
Ja Windows ligger klar på min usb 😀

Var bare så meget i tvivl om jeg ville kunne sidde med mine 2 grafikkort når det ikke understøttede sli men igen ikke bruger det da det ikke giver mening i det spil med sli.

Dejligt at der stadig findes flinke mennesker der gider bruge deres tid på “dumme” spørgsmål 😀
Avatar billede milter Ekspert
24. oktober 2019 - 21:27 #8
Jeg tror ikke, der findes ret mange "dumme" spørgsmål, når det gælder hard- og sofftwarekompatibilitet :-)

Held og lykke med projektet.