Avatar billede Gåsen DK Praktikant
18. oktober 2019 - 18:23 Der er 13 kommentarer

Hvad Skal Jeg Opgradere I Min PC?

Hej, jeg er ikke så god til PC og ved derfor ikke hvad jeg skal opgradere, hvis jeg gerne vil spille de nye spil uden at have nogle problemer.

Min PC ser sådan ud:
Processor:                    Intel(R) Core(TM) i5-7400 CPU @ 3.00GHz  3.00 GHz
Installeret hukommelse (RAM): 8,00 GB
Systemtype: 64- bit operativsystem, x64-baseret processor

Mvh: Gusta

- Fik inspiration til sådan en tråd her fra: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/932427
Avatar billede Gåsen DK Praktikant
18. oktober 2019 - 18:24 #1
Gustav*
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2019 - 19:09 #2
Der skal lidt flere oplysninger.
Bruger du grafik der er på processoren?
Hvilken strømforsyning har du?
Hvilket bundkort har du?
Avatar billede Gåsen DK Praktikant
19. oktober 2019 - 11:20 #3
220661 hvordan finder jeg ud af det? Undskyld jeg ikke ved særlig meget om pc
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 11:40 #4
Strømforsyningen må du læse fysisk på.
Hardware kan Speccy hjælpe med:
https://www.ccleaner.com/speccy/download/standard
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 13:14 #5
Når du har hentet Speccy kører du programmet. Til venstre kan du vælge oplysninger om den hardware der er i. Tag et snapshot af det og læg det i tråden her. Du kan bruge denne side https://da.imgbb.com/
Avatar billede Gåsen DK Praktikant
19. oktober 2019 - 14:35 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 17:00 #7
Hvis du bruger siden her https://www.systemrequirementslab.com/cyri kan du se hvad spil kræver som minimum, og anbefalet hardware. Personligt spiller jeg ikke så udfra dit billede af din hardware vil jeg lade en der er vant til at spille med at råde dig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2019 - 17:01 #8
Hvad hed din strømforsyning?
Er din strømforsyning kun lige til skal den også opgraderes.
Avatar billede kurtba Ekspert
19. oktober 2019 - 19:43 #9
Umiddelbart har du jo en fornuftig computer, så du må fortælle nøjagtig hvilke spil du forventer at få problemer med før der kan siges nærmere. Fordi et spil er nyere er det ikke ensbetydende med, at det også kræver flere kræfter. Det hænger jo også meget sammen med, hvilken opløsning skal spillet køre i, hvor mange fps forlanger man osv.
Det er jo ofte grafikkortet, som man opgraderer som gamer, men samtidig er det også noget af det dyreste man kan få, hvis man vil have det sidste nye.
De fleste lever lykkeligt med at spille, selv om det ikke er i højeste opløsning og med højeste fps osv.
Så lad fornuften og pengepungen bestemme.
Avatar billede Gåsen DK Praktikant
20. oktober 2019 - 09:36 #10
Jeg spiller Fortnite og Counter strike og counter strike har jeg ingen problemer med, men i Fortnite lagger jeg rigtig meget
Avatar billede Gåsen DK Praktikant
20. oktober 2019 - 09:38 #11
220661 Tak for hjælpen :D
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2019 - 10:52 #12
Jamen velbekomme 😊
Avatar billede kurtba Ekspert
20. oktober 2019 - 15:35 #13
Anbefalet til Fortnite
Fortnite Recommended Requirements
CPU: Core i5 2.8 Ghz
CPU SPEED: Info
RAM: 8 GB
OS: Windows 7/8/10 64-bit
VIDEO CARD: Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11 GPU
PIXEL SHADER: 5.0
VERTEX SHADER: 5.0
DEDICATED VIDEO RAM: 2048 MB

Så umiddelbart burde du kunne spille det uden problemer med den pc, som du har nu.
Du skal nok prøve at se på, om du har div. programmer som starter samtidig med, at din pc starter op og så kører lige så stille i baggrunden. De kan tage mange resourcer. Tryk på ctrl+alt+del og se under processer, om ikke der er nogen, som du kan stoppe inden du starter fortnite. Se også under startfanen, om der er noget du kan deaktivere der.
Det er de mest utrolige ting, som jeg ser at folk har til at starte når de tænder for deres pc. Har man brug for at Steam kører hele tiden - nej. Har man brug for Skype? Skal alle printerprogrammer være aktive? Samt alle mulige andre programmer. Man kan selvfølgelig nok spare ca. ½ sekund, hvis man får brug for programmet fra baggrunden, i stedet for at starte det helt forfra, men det er spild af resourcer. Så få kørende processer ned på minimum og få de programmer, som man rent faktisk skal bruge, til at køre meget bedre.
Hold også øje med, hvor mange procent din cpu er belastet med, når computeren kører i tomgang. Det må ikke være ret mange. 2-4 procent måske. Hvis det er over så se, hvilke programmer/processer som stjæler resourcerne og stop dem evt. hvis du ikke umiddelbart har brug for dem. Ses også under joblisten.