Avatar billede Gekko05 Mester
14. oktober 2019 - 12:12 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Outlook 2007 kan ikke sende mail

Jeg har pludselig fået problemer med at sende mail fra Outlook 2007, jeg kan godt modtage, der kommer en besked, se nedenfor.
"Der er enten ikke nogen standartmailklient, eller den akutelle mailklient kan ikke udføre meddelsesanmodningen. Kør Microsoft Oulook, og angiv den som standartmailklient."
Der er sat flueben i "Gør Outlook til dit standartprogram"
Har i nogen løsning?

M.v.h.

Peter
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. oktober 2019 - 12:48 #1
Jeg har selv YouSee som udbyder, og der kan man automatisk opsætte mailprogrammet, samt køre en reparation. Jeg ved naturligvis ikke hvilken udbyder du har, men jeg kan forestille mig, at andre udbydere har samme mulighed for en eventuel reparation.
Avatar billede INK Ekspert
14. oktober 2019 - 13:10 #2
Outlook 2007 er udgået og Microsoft foretager ikke længere opdateringer. Outlook betragtes af flere mailudbydere som en ikke-sikker klient.

Du kan gå i kontrolpanel - programmer og funktioner. Her markerer du Microsoft Office 2007 og trykker på fjern/rediger. Nu får du et billede frem, der muliggør reparation af Outlook 2007. Det virker så i en periode, hvorefter fejlen kommer tilbage (har en ven med dette problem).

På e-bay kan du købe en licens til Microsoft Office 2016 eller 2019 for ca. 100 kr. Så det er måske en løsning. Har nu 2 gange købt 3 licenser for Mac til 117 kr ialt. Findes formentlig også for PC.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2019 - 14:55 #3
Du kan bruge Microsoft værktøj til du måske beslutter dig til noget andet!
https://ibb.co/fCH38fN
Avatar billede posten Ekspert
16. oktober 2019 - 06:00 #4
vil anbefale det ink skriver i #2 få fat i office 2016/19 har selv 2010 på denne maskine med er LANG  tid om at åbne mit word mens 2013 som er på min bærbar er hurtig kan forestille mig at 2007 må være langsomere derfor anbefaler jeg du skiver tiil noget nyere hvor der også er support til
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. oktober 2019 - 10:38 #5
Jeg har selv lige skiftet fra Office 2010 til Office 2019 på min stationære hvor også Windows 10 nu er installeret. Det kan kun anbefales :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. oktober 2019 - 19:30 #6
Jeg vil lige tilføje at jeg efter installationen af Windows 10, har installeret Classic Shell, der gør at Windows 10 minder meget om Windows 7. bl.a. hvad angår startmenuen. Jeg har anvendt Windows lige fra det kom frem i oktober 2009 og indtil nu, så det er med et vist vemod at skulle sige farvel til det.