06. oktober 2019 - 02:21 Der er 6 kommentarer

Asus N552vx - Skærm starter ikke

Hejsa!

Min ASUS' skærm driller en hel del og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!

Når jeg tænder computeren, forbliver min skærm sort. Dog vises billede på en ekstern monitor (i dette tilfælde mit TV). Normalt tænker jeg, at det er hardwaren der er problemet. Det mærkelige er dog, at problemet har opstået før, hvor skærmen efterfølgende har virket helt fint og upåklageligt.

Jeg har haft en it-supporter bekendt forbi, som senest tillod mit grafik kort at bruge ekstra Ram og puf så dukkede skærmbillede på min bærbar op igen. Problemet opstod igen dagen efter, men efter at være koblet til mit tv i 25 minutter lyste skærmen pludseligt op igen og virkede uden problemer. Nu har den dog været sort de sidste 3 dage... Er der nogen der ved hvad problemet kan være ?
Jeg har gendannet BIOS, opdateret software, haft batteriet ude og "afladt" bærbaren og formateret den...
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2019 - 07:32 #1
Kan du få billede på ved at bruge Windows taste +P og så vælge skærm?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2019 - 10:26 #2
Prøv at trykke på F + F7 Skjuler intern skærm!
ellers som #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2019 - 10:39 #3
der skulle stå Fn  + F7 -  Fn  + F8 giver det samme som Windows + P
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2019 - 11:37 #4
Når kondensatorerne strømforsyning i skærmen er ved at stå af, så går den i sort.
fysisk fejl.
er stikket ok ?    tag det ud og sæt det ordentligt i.
det er stikporten jeg mener. den kan være nedslidt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2019 - 11:41 #5
Kloge Ord sidewave det er den interne skærm på en Laptop. LOL.
06. oktober 2019 - 19:22 #6
Tak for svar! - Men jeg har prøvet tastene. (Jeg bad måske selv om de lidt mere almene fejl med mit navn). Det er ikke en input fejl ift. at taste noget rigtigt :D nogen der ved om det kan være en løs forbindelse eller lign.? Jeg er ikke skarp på at skifte dele ud på min pc..