Avatar billede mort1 Ekspert
08. juni 2019 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Funktionsopdatering win 10 version 1903 fuldføres ikke

Jeg har 4 computere som skal opdateres, alle fra Windows 10 (1809) til Windows 10 (1903). To af den er opdateret uden problemer, de to sidste henter tilsyneladende opdateringen, og når til "Status: Installerer - 100%", så sker der ikke mere, de beder mig ikke om at genstarte eller andet. Når jeg efter laaaaang tids venten selv genstarter apparaterne, så starter processen efter genstarten  forfra - med samme resultat.
Nogle ideer ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2019 - 16:21 #1
Kør Windows Update Troubleshooter
https://aka.ms/wudiag
derefter
https://ibb.co/hyMqW5y
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2019 - 16:43 #2
den kan bla ikke lide Panda antivirus
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juni 2019 - 16:57 #3
Pada Dome eller Avira bør deaktiveres i Det hele taget er det godt at deaktivere Antivirus programmer
https://www.msn.com/da-dk/finans/teknologi/stop-code-derfor-får-du-blå-skærm-i-windows/ar-AACyfyb?ocid=spartandhp
Avatar billede mort1 Ekspert
09. juni 2019 - 16:42 #4
Tak for jeres input, umiddelbart efter mit indlæg opdaterede den ene og virker nu, såvidt jeg kan se, efter hensigten. Den anden fik en chance mere her til morgen, og  efter at den kørte installationsprogrammet i mere end 3½ time og en afsluttende genstart virker den nu også.
Jeg bruger hverken Panda eller Avira, så det har ikke været dem der var årsag - men omkring 3½ time er godtnok lang tid.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juni 2019 - 17:46 #5
tålmodighed er en dyd - den har du ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2020 - 19:29 #6
Er ved at installere "Funktionsopdatering til Windows 10, version 2004".  Flytter sig med lang tids mellemrum 1 sølle %. Virkelig et mareridt.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2020 - 20:09 #7
Bare lad den køre, se noget tv, og gå i seng. Kig på pc i morgen og ved evt tilbage, hvis den ikke er færdig...