Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 17:32 Der er 21 kommentarer

Kan ikke nustille min staionær

Jeg prøvede at nulstille min pc her idag men den gad bare ikke og så efter jeg har lavet et usb stik med det der gendannelsesmedie virker det stadig ikke, håber der er nogen der ved noget?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2019 - 17:48 #1
Måske er den træt?
Måske kan den datoen, og tager pis på dig?
Måske er den ked af, den ikke får mere opmærksomhed?
Måske ville det være lettere at gætte, hvis du skrev hvad du oplever, med hvilket operativsystem, på hvilken PC, hvad der er gået forinden, og hvor du går i stå...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2019 - 17:48 #2
Hej Jens.
Skriv lige lidt mere om hvad din stationær indeholder af bundkort.
Formoder det er Windows 10 64 bit ikke?
Vil den ikke boote på usb pind eller hvad sker der?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2019 - 17:49 #3
LOL "Måske kan den datoen, og tager pis på dig?" :-)
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 18:11 #4
ASUSTeK COMPUTER INC. B150M-A (LGA1151) Navn på bundkortet og det er 64 bit jo. Altså det er svært at forklare men den siger det her præcis efter jeg har trykket "kom i gang"
Gendannelsesmiljæet blev ikke fundet
Indsæt dit Windows-installations eller gendannelsesmedie, og genstart din pc med mediet
Og jeg fatter simpelthen prik
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 18:40 #5
Hvis du vil Nulstille din Pc: Kan du gøre det med Windows eget værktøj.
Vælg Download Værktøjet NU. Når du kommer til Hvad vil du foretage dig?
Så vælg Opgrader denne Computer Nu. Derefter har du flere valg Hvis du vil Nulstille
så følger du blot vejledningen på Billedet.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

https://ibb.co/8jRW3g0
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2019 - 18:42 #6
@1. Ja det var da et bud. 😁
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 18:44 #7
P.S. Et gendannelsesmedie er noget du skulle have fremstillet inden du gik i gang
og det er rimeligt tricky!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2019 - 18:53 #8
#4 Kan se her at bundkortet har Uefi bios, så jeg kigger blot med herfra da jeg ikke er 100 meter mester i de bundkort :-)
Kunne måske være noget med at Installation ikke får lov til at få kontakt til usb mediet kunne tænkes.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 19:01 #9
#8 Nej det er samme procedure  som ellers.
Og gendannelsesmedie fremgangen er et levn fra Windows7.
i Kontrolpanelet skal man gå til Sikkerhed og gendannelse og følge vejledningen
https://ibb.co/rs0JpV0
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 19:42 #10
Okay jeg prøver lidt af det i har anbefalet, tak ind til videre drenge!
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 19:46 #11
Jeg brugte faktisk også det værktøj før men det kna være jeg gjorde det forkert?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 19:51 #12
Du skal gøre det direkte fra Download siden ikke fra USB. det er derfor Microsoft har lavet disse muligheder.
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 19:54 #13
Så man skal ikke downloade det ned på et usb?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 19:56 #14
Jeg ville under alle omstændigheder have et USB Medie men som en sikkerhed hvis der gik noget galt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 20:05 #15
Skulle du blive tvunget til at starte på ny fra USB Stik så skal det være som på billedet.
det behøver jo ikke at være en Sandisk det var bare det Setup lå på.
https://ibb.co/dB9qV86
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 20:09 #16
det er ikke meget jeg forstår men jeg noget medie noget downloaded på et usb stik nu men den vil stadig ikke nulstille
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 20:27 #17
Problemet er jo at du ikke skal bruge dit usb stik medmindre du vil lave en helt ren installation og så skal du starte fra en slukket PC. Derpå starter du din Pc. Nu skal du hurtigt trykke på Boot selekter og starte fra UEFI USB Stikket.
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 20:45 #18
hmm  okay, forstår godt hvad du mener men bliver den nulstillet hvis jeg booter den op på usb stik jeg har fået ud af medie værktøjet
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. april 2019 - 20:49 #19
Ja du skal vælge intet år du bliver spurgt hvad du vil gemme derpå laver den en ren installation
Avatar billede Jens_ Praktikant
01. april 2019 - 21:35 #20
nårrrr okay:)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2019 - 22:01 #21
Hvis du vælger #19 (gem intet) så husk først, at lave backup af data du vil gemme, for de bliver alle slettet.