Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2019 - 07:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter man discord?

Hej Computerworldffolk
Jeg har købt en computer til skole her efter sommerferien. Så installerede jeg discord på den, og siden har den kørt langsomt. Jeg har prøvet og være inde under min lokal disk og fjerne det, men det hjælper ikke da den skriver jeg indtastede forkert navn. Så prøvede jeg under kontrol panel og der skriver den godt nok det er slettet, men hver gang jeg tænder min PC så åbner det igen...
PS. Jeg har en HP computer med Windows 10 fra 2018, hvis nogen skulle være intresserede.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2019 - 08:32 #1
Som med de fleste produkter, skal man ikke som det første fjerne den ved at slette filer - så sletter du kun en mindre del af produktet (Den efterlader også ting i registreringsdatabasen og andre steder på PC´en).

ALTID slette fra "Programmer" i kontrolpanelet.

Men de har selv en guide til at slette efterladenskaber - har du set den? https://support.discordapp.com/hc/da/articles/115004307527--Windows-Corrupt-Installation

Når du har kørt ovenstående guide igennem, burde den være afinstalleret.

Synes du stadig der er problemer, så installer den igen, og afinstaller den med et eksternt program som Revo Uninstaller: https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html (Brug linket til "Free Portable"). Den er i stand til at lede efter skjulte rester, når et program skal afinstalleres.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. marts 2019 - 08:34 #2
Tilføjelse - jeg tvivler nu på at et enkelt program der kører i systray påvirker din PC synderligt.
Hvilken PC har du købt? - det er ikke en af de helt billige med neddroslet CPU og minimal SSD disk?
Der kan være tonsvis af andre grunde til at din PC føles langsom...
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2019 - 09:44 #3
En anden mulighed er at du kan prøve at disable hardware acceleration i discord settings - der er flere, der oplever forskellige issues når det er slået til (default).
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2019 - 13:21 #4
den optimale mulighed er, at bruge ipad til kommunikation, så spil har 100% cpu-tid og kommunikationen kører ved siden af.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 00:45 #5