Avatar billede H Nielsen Novice
26. marts 2019 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse af ukendt oprindelse

Med ujævne mellemrum (uger)  dukker et lille fejlmeddelelsesvindue op på min skærm.
Titlen er "Gem et tema" og fejlmeddelelsen lyder "En af filerne i dette tema blev ikke fundet. Vil du gemme temaet alligevel?".
Jeg kan få vinduet til at forsvinde, men skal klikke på Nej-knappen 3-4 gange.
Vinduet popper ikke op, men afsløres, når jeg lukker for det eller de programmer, som jeg har arbejdet med. Jeg ved derfor aldrig, hvornår i mit arbejde, at fejlmeddelelsen er fremkommet.
Nu vil jeg gerne vide, hvilken app eller hvilket serviceprogram, der har afsendt meddelelsen og hvad det er for temaer, der omtales.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2019 - 12:27 #1
Prøv at trykke CTRL+ALT+ESC når fænomenet opstår - så burde du kunne se hvilke programmer der er kørende.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2019 - 12:28 #2
Beklager  - det er naturligvis CTRL+SHIFT+ESC for at få joblisten frem...
Avatar billede H Nielsen Novice
26. marts 2019 - 16:12 #3
Det lyder fornuftigt, det prøver jeg, næste gang vinduet dukker op. Tak for tippet!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2019 - 16:31 #4
Hvis du højreklikker på fejl meddelelsen kan du den vej få oplysninger om hvor det kommer fra?
I tråden her https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-start/unprompted-save-a-theme-error-in-windows-10/2ccf61dc-4faf-4e9e-9a0e-35722c38ee00 et stykke nede beskrives det jeg spurgte om. Problemet kan være noget med synkronisering måske som der også er et tip til.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2019 - 16:50 #5
Hej og velkommen til eksperten H Nielsen. :-)
Når man spørger herinde, så afprøver men det der foreslås.
Når disse ting er afprøvet tjekker man om nogen af indlæggene løste problemet. Dette/disse indlæg vælges så som løsning på det aktuelle problem.
Når andre kigger forbi i tråden vil  de så se hvad løsningen var hvis de har samme problem som du havde :-)
Avatar billede H Nielsen Novice
27. marts 2019 - 14:15 #6
Hej 220661
Tak for dine kommentarer.
Fejlmeddelelsen er dukket op igen - efter at jeg havde ladet pc-en stå uberørt i ca ½ time. Jeg fulgte dit link og downloadede programmet Process Explorer, som viste, at meddelelsen kom fra windows\system32\SettingSyncHost.exe.
Jeg er dog ikke blevet klogere på, hvorfor meddelelsen fremkommer.
Måske kunne det være fra Firefox, som kørte i pausen.
Process Explorer har i øvrigt en imponerende brugergrænseflade og giver en masse informationer om, hvilke processer der kører på pc-en; i mit tilfælde var det ialt 240! Men det vil nok være et større arbejde at sætte sig ind i programmets funktion.