Avatar billede Farah Praktikant
11. marts 2019 - 17:16 Der er 4 kommentarer

Tag hver anden eller tredje værdi fra kolonne og lave graf ud fra værdierne

Jeg har tre kolonner A, E og F, hvor værdier løber fra 2 - 3438.
Jeg skal nemlige bruge de tre kolonner til at lave graf, men det er ufattelig meget. Så jeg vil gerne tage hver 2. eller 3.værdi i kolonne til at lave graf.

Der er også en anden måde at gør det på, hvor man tager hver anden eller tredje værdi(eller 10.værdi fx.). Det er at lave grafen for alle værdier, også i selve graf eller linje indstillingen kan man vælge, hvordan grafen skal basere på værdierne meeen jeg kan bare IKKE huske eller finde ud af hvordan?

PLease hjælp, har rodet rundt med i det i to uger
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. marts 2019 - 19:59 #1
Avatar billede Farah Praktikant
11. marts 2019 - 21:36 #2
Uhaaa, jeg tror det skal være lidt mere beskrivende end det. Dog er jeg glad for din respons
Avatar billede Farah Praktikant
11. marts 2019 - 22:02 #3
https://www.dropbox.com/s/js1e65x4th521m0/1.xlsx?dl=0

som der kan ses, så bruges de pågældende kolonne til at danne graf, men jeg ønsker en lidt renere graf, ved at tage hver anden eller tredje værdi
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. marts 2019 - 06:12 #4
Hvad mener du med en lidt renere graf?

Selvom du kun tager for eksempel hver tiende værdi så vil grafen ikke ændre sig hvis din x-akse skal gå fra 0 til 400.000.000.

Hvad repræsenterer dine x-værdier - sekunder? I givet fald drejer det sig om cirka 10 års tal du vil vise pr. sekund. Det kommer der aldrig en bare nogenlunde læsbar graf ud af.