Avatar billede Jaktai Praktikant
11. marts 2019 - 11:27 Der er 1 kommentar

Excel celle henvisning til en definerbar celle

Jeg vil gerne lave en henvisning i en celle hvis række nummer er defineret i en anden celle, således at jeg i en bestemt celle med dens værdi kan ændre henvisningen af flere andre celler uden at skulle ændre i deres kode.

Eksempel:
A1 har værdien "10" og skal kunne ændres
A2 skal henvise til "B(værdien i A1)"

Således at jeg kun ved at ændre værdien i A1 kan bestemme hvor i kolonne B A2 henviser til.

Er det muligt at gøre i Excel og hvad skal man i så tilfælde skrive?
Avatar billede kim1a Ekspert
11. marts 2019 - 11:38 #1
Formlen indirekte kan bruges:
Indirekte("b"&A1)