Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 12:42 Der er 41 kommentarer

PC kan ikke startes efter opdatering af drivere

Når jeg starter er der et blåt "flag" på skærmen / "Forbereder automatisk reparation" / "Udfører diagnosticering på pc'en" / "Der forsøges at udføre reparationer" derefter "Automatisk reparation. Automatisk reparation kan ikke reparere din pc. Klik på "Avancerede indstillinger, hvis du vil prøve andre indstillinger for at reparere pc'en eller klik på "Luk computeren" for at slukke pc'en. Logfil: E:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt
Jeg er desværre ikke nogen ørn til det tekniske :/
Venlig hilsen Lisbeth
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. marts 2019 - 13:08 #1
Hvilket styresystem er der tale om?

Hvis det er Windows 10, er jeg nok ikke den rette, men der er helt sikkert nogen på eksperten.dk der kan hjælpe dig med at løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 13:24 #2
Du kan prøve en reparation med en installations USB fra Microsoft.
Lykkes det ikke, kan du lave en geninstallation med samme USB.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 13:26 #3
Det er Windows 10
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 13:32 #4
Det eneste jeg kan gøre er at vælge mellem klikke på Avancerede indstillinger eller Luk computeren
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 13:38 #5
hvilke drivere har du installeret ?
er det de originale fra en producents hjemmeside ? eller har du bruger noget der hedder "driver booster" ?
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 14:22 #6
Det var drivere til printeren så vidt jeg husker, mener det var fra Microsoft
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2019 - 14:23 #7
En mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/MGypqXs
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 15:28 #8
Tændt pc'en og det eneste der er på skærmen er det blå "flag"
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2019 - 16:12 #9
Så prøv at gøre det derfra!
En anden Mulighed er.
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren
https://ibb.co/RPsTH1v
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 16:21 #10
"Forbereder automatisk reparation" Medfører medfører netop oftest. " Automatisk reparation kan ikke reparere din pc" og så kører det i ring.
Mit forslag fra #2 er eneste mulighed.Og jeg ser, at en anden bruger har fået samme ide, måske uden at have læst alle indlæg?
Men ligger Windows på "E" ? Hvis det gør, skal du vælge den for at boote.
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 17:44 #11
poko1 - der sker heller intet, har ikke dvd eller usb
valby - om Windows ligger på E ved jeg ikke men er det ikke det Logfil: E\ henviser til?
Hvad skal jeg vælge på billede 4 Avancerede indstillinger?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2019 - 18:10 #12
Hvis du kommer så langt så vælger du M. Vend tilbage til tidligere Build.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 18:43 #13
E:\WINDOWS\System32 må vel betyde at windows ligger på "E" Men normalt ligger Windows på "C" . Når computeren forsøger at boote, leder den derfor på "C" hvor der ikke ligger en Windows, og så sker der ikke mere.
Hvis der Ligger en Windows på "E" skal man, når logoet vises, trykke på feks. F1  eller en af de andre F knapper, eller Delete for at komme ind i boot sektoren, hvor man kan vælge, hvad der skal bootes på.
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 18:44 #14
Den mulighed er der ikke!
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 18:47 #15
Der er en der hedder Gå tilbage til den tidligere version
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 18:49 #16
Det må der da være, for ellers kunne man heller ikke komme i Bios/UEFI.
Hvad er det for en PC du har?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2019 - 18:50 #17
Hvilke muligheder får du? og fortæl også lige hvilke type Pc. ?
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 18:55 #18
Det er en Toshiba. Mulighederne: Systemgendannelse / Gå tilbage til den tidligere version / Genoprettelse af systemafbildning / Startreparation / Kommandoprompt / Startindstillinger
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2019 - 19:06 #19
Gå tilbage til den tidligere version.
Skrev du ikke at denne mulighed ikke var der???
Så hvis du alligevel ser muligheden så prøv!
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 19:18 #20
Klikkede på Gå tilbage … frem kom Vi er løbet ind i et problem og kan ikke føre dig tilbage til den tidligere version af Windows. Prøv i stedet at nulstille din pc (Fejlfinding > Nulstil denne pc
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 22:09 #21
Det er almindeligt, at der ikke er et DVD drev i en PC, men at der ikke er USB, det har jeg aldrig hørt. Toshiba er et firmanavn og siger ikke noget om modellen.
Kan du ikke beskrive din PC  lidt nærmere. Det er vel en bærbar? Prøv at se, hvad der står i bunden. Det kan give os mulighed, for at finde den på nettet.
Avatar billede Lisbeth Novice
03. marts 2019 - 22:21 #22
Ups der var noget jeg misforstod, den har selvfølgelig usb-indgange og dvd-drev
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 22:45 #23
Hvis du har et USB stick på minimum 4GB, kan du gå ind på det link jeg lagde i
#2 og installere et installations/reparations medie.
Det eneste der bekymrer mig er, hvis Windows virkelig ligger på "E" kan mediet så selv finde ud af det.
Har du vigtige data du skal bruge? Så kan du først gøre noget andet.
Download en Linux live-cd (den kan godt ligge på en USB stick) Den kan du boote op på, og der fra se din Windows, og hente data ud. Den minder om Windows.
https://linuxmint.com/edition.php?id=262
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 11:44 #24
#2 "Download værktøjet nu / kør / vil du tillade at denne app foretager ændringer på din enhed" og en lille blå cirkel kører rundt, rundt, rundt intet andet
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 12:12 #25
"vil du tillade at denne app foretager ændringer på din enhed" Svaret er Ja.
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 12:15 #26
NU er den i gang med at downloade til usb stick :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 12:42 #27
Fint! Jeg ved ikke om disse billeder vil hjælpe dig, hvis du har spørgsmål
vedrørende installationen.
https://www.drivereasy.com/knowledge/how-to-install-windows-10-from-a-usb-flash-drive-from-the-very-beginning/
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 15:07 #28
Så er Windows 10 downloaded på usb
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 15:16 #29
Ok, så skal du bare boote op på den. Hvis der ikke bootes på USB, så bliver du nød til at se på det med boot mulighederne på F tasterne eller del. Det skal være lige så snart du ser logoet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 15:35 #30
Tryk på esc. knappen ved startup Vælg UEFI/EFI USB. Tryk ok.
Noget lignende dette
https://ibb.co/YkMNwzN
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 17:07 #31
#29 F2 Setup utility / Boot / pkt. 5 USB eller F12 Boot manager / Boot menu / pkt. 5 USB / Enter setup
#30 Når jeg trykker esc "blåt flag og Forbereder automatisk reparation"
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 17:11 #32
Ok så er det en lidt ældre model det var jo også hemmeligt?
F12 Pkt. 5 Ok Eventuelt  Gem  F10
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 17:21 #33
F12 burde virke, men lykkes det ikke, så gå ind på linket igen, men denne gang skal du vælge "Opgrader denne PC nu" så skulle værktøjet selv finde din Windows.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 17:26 #34
En PC. Hvor du ikke kan komme ind i Windows Hvordan kommer man på nettet med den?
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 18:06 #35
#34 Købte en Asus der skulle erstatte den gamle Toshiba men har desværre endnu ikke fået taget mig sammen til at overføre, men så må jeg jo lære det på den hårde måde!!!
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 18:45 #36
Hvis du skal klone en disk, så er her et rigtigt godt, gratis program.
https://www.backup-utility.com/
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 19:20 #37
Installationen gik fint indtil "Kompatibilitetsrapport: Indstillingen for opgradering er ikke tilgængelig, hvis du starter computeren ved hjælp af Windows-installationsmedier. Hvis der allerede er installeret en kopi af Windows..." og det er der jo, suuuk!
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 19:50 #38
Jeg har været ude hvor jeg ikke kan bunde siden middagstid i går og nu skal jeg endnu længere ud med at klone, det går helt galt det her!
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 20:06 #39
Inden du så kommer for langt ud hvilken disk vil du klone og fra hvilken PC: ? Du skal ikke forvente at en klon fra en anden PC: Vil køre!
Og har du i øvrigt efter du har lavet et installations medie prøvet at Reparere som foreslået i  #9 ?
Avatar billede Lisbeth Novice
04. marts 2019 - 22:04 #40
Det eneste jeg ville overføre var dokumenter, regneark o.l.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 22:11 #41
Tilslut din Harddisk til en anden PC: åben stifinder find mappen brugere dit navn på den Harddisk hvor de ligger . kopier mappen og gem den