Avatar billede Nugiderjegikkemere Praktikant
04. februar 2019 - 22:01 Der er 14 kommentarer

"Utilstrækkelig tilladelser til at installere"

Jeg sidder her og er ved at rive alt mit hår ud af hovedet på mig selv og kaste min PC ud af vinduet..
Min "Lokal disk E: valgte lige pludselig at gå i skrivebeskyttet tilstand. Og nu kan jeg ikke få lov at installere noget på den.
Jeg har prøvet at give admin adgang til det og alt hvad man nu ellers kan finde på Google. Men nada virker.
Min kammerat har siddet lidt med det men er også blank.
Nogle med lidt mere forstand på PCer der ude der kan foreslå hvad jeg kan gøre? Jeg køre Windows 7
(jeg er ikke pc kyndig så foretrækker en ned dummet version af en forklaring
Hehe)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2019 - 23:06 #1
Er det ved at højreklikke på E drevet og vælge egenskaber og gå i sikkerhed du prøver at rette til?
Hos mig her på Win 10 står bruger på drevet som "godkendte brugere".
Om det hedder sådan i Win 7 det ved jeg dog ikke.
Avatar billede Nugiderjegikkemere Praktikant
04. februar 2019 - 23:18 #2
Exactly. Noget med noget ejer og ejerskab. Har prøvet alle tænkelige muligheder for tilladelser og alt muligt..
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2019 - 23:20 #3
Har du genstartet pc efter du har rettet?
Avatar billede Nugiderjegikkemere Praktikant
04. februar 2019 - 23:33 #4
Flere gange
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2019 - 23:47 #5
Her er noget som engang lykkedes for mig i Windows8.1
Under Sikkerhed
Avanceret
Tilføj
Vælg en sikkerhedskonto
Her vælges så et navn som f.eks. Brugere; eller det navn du bruger i W, eller Admin.
Når navnet er valgt trykkes på Kontroller navne.
Accepteres navnet dukker det op skrevet på en anden måde.
Så trykker man OK, og så kommer muligheden for fuld kontrol.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2019 - 23:54 #6
Diskpart måske: https://www.youtube.com/watch?v=pgNfpX4Yln8
Den her er for Win 10 men mon ikke det er på samme måde i Win 7 :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2019 - 23:55 #7
Det kan godt være, at du  under avanceret skal ind foroven i "System rediger"
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2019 - 23:57 #8
Vil anbefale man ser video og efterhånden som kommandoer vises, så nedskrives de i den rette rækkefølge. Håber du den vej kan gøre drevet åbent igen.
Husk at bruge de rette parametere (drev) der passer i din pc. Video er kun vejledende.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 00:01 #9
#6 Fin video, men hvad er så kommandoen for fuld kontrol?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2019 - 00:03 #10
#9 Godt spørgsmål :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. februar 2019 - 05:50 #11
#9 Brug denne kommando på den valgte disk :
attributes disk clear readonly
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 06:23 #12
egenskaber på drevet, avancert, overtag ejerskab.
nu tilhører disken administrator, og så kan du fjerne fluebenet i "skrivebeskyttet"
Avatar billede f-arn Guru
05. februar 2019 - 11:39 #13
Prøv at starte en kommandoprompt som Admin.

Skriv cd /d e: og tryk enter.

Du skal vøre helt sikker på du står i roden af det drev du vil ændre, for ellers kan det gå helt galt!

Så skriver du icacls * /t /q /c /reset og trykker enter.

Hjalp det?
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2019 - 12:14 #14
"Nugiderjegikkemere"  Næh åbenbart ikke😒