Avatar billede ps76 Forsker
22. november 2018 - 11:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kontinuerlig genstart

Jeg har en HP pavilion, som jeg prøver at få liv i. Den har W10 - men vil ikke starte op. Når jeg prøver, kommer den først og siger "Press esc to access start menu" - men det sker ikke selvom jeg trykker esc. Dernæst kommer W10 logo, og så siger den "gendanner tidl. version af windows" - men det sker heller ikke. Går til sort skærm og begynder så forfra med ovenstående. Og det bliver ved at køre på denne måde.
Jeg har ingen redningsdisk el. andet, jeg kan putte i den, men måske er der en anden metode?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2018 - 12:34 #1
Du kan lave en USB med Windows 10 installationen. Når man booter op på den, er der en mulighed for reparation, eller installation.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede ps76 Forsker
22. november 2018 - 12:57 #2
ok tak, det prøver jeg.
Avatar billede ps76 Forsker
22. november 2018 - 13:05 #3
Hm, jeg har downloadet "værktøjet" og lagt det på et tomt usb stik. Starter så den dårlige pc op med usb stikken indsat - men det reagerer den ikke på. Er lidt i tvivl om jeg skal klikke på exe filen, mens stikken er i en anden pc - med risiko for at den begynder at geninstallere dér i stedet?
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2018 - 13:10 #4
Det kan være, at USB skal vælges. Prøv, under boot, at trykke på F12, eller måske Esc. Det kan også være F1 eller F2, for at få en boot menu frem.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2018 - 13:13 #5
Ps. USBén kan starte op af sig selv, men den installerer ikke uden at den får besked.
Avatar billede ps76 Forsker
22. november 2018 - 13:23 #6
Det lykkedes faktisk med Esc. Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2018 - 13:35 #7
Velbekomme 😊