Avatar billede reffak Nybegynder
26. august 2001 - 23:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

måske umulig opgave?

Hej
Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med denne (umulige?) opgave.

Jeg har brug for at hente noget information fra en ekstern side. For eksemplets skyld kan man nøjes med sidens navn. Det burde egentlig være utroligt simpelt - jeg tror problemstillingen bliver klar hvis I følger linket - men jeg kan alligevel ikke få det til at virke.

http://www.hghardware.dk/test/infotest.html

-Der er altså en frame der holder en lokal side. Alt virker lige indtil indholdet af denne frame skifter til en (tilfældig) ekstern side - på en anden server. Herefter kan jeg ikke længere få informationer om sidens navn...blot en \"Permission denied\" fejl.
Kan dette overhovedet lade sig gøre?

MVH Rasmus
Avatar billede roenving Novice
27. august 2001 - 00:04 #1
Desværre ;-[

\"Permission denied\" betyder, at der er foregået en overtrædelse af den sikkerhedsmodel Javascript er opbygget efter -- ting, som kommer fra et andet site vil du aldrig have adgang til andet en at linke til -- intet af sitets indhold eller øvrige properties har du adgang til.

this doesn\'t help :·|
jes
Avatar billede warpgiga Nybegynder
27. august 2001 - 00:29 #2
Hvis begge websites giver tilladelse kan man godt lave cross-domain scripting, kan dog ikke huske syntaxen, da jeg kun har gjordt det få gange..

Hvis du er i den \"sjældne\" situation kun at det kun behøver at virke lokalt og i kun IE 5.5+ (win) kan du benytte HTA (HTML Application) Det gøres nemt ved at rename din .html fil til .hta, derefter har du så at sige fuld adgang...
Avatar billede trasher Nybegynder
28. august 2001 - 09:17 #3
Kunne det være at der var en som kunne oplyse hvor jeg kan finde syntaxen, jeg står nemlig i den kattepine at jeg skal bruge det.

Skal komandoen findes i DHTML eller JScript-serverside ??
Avatar billede roenving Novice
28. august 2001 - 10:17 #4
Check for \'signed scripts\' hos eks. http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/core/jsguide15/contents.html

(Ka\' ik\' lie huske hvad for en del jeg har i min foretrukne liste, men Netscape er et ret godt sted at søge oplysninger på om Netscapes scripting sprog !·] )
jes
Avatar billede warpgiga Nybegynder
28. august 2001 - 11:53 #5
Kig på document.domain

Hvis ikke det kan hjælpe dig, må du desværre nok benytte signed scipts..