Avatar billede Mogens Novice
01. oktober 2018 - 20:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sikker fjernelse af hardware i Windows 10 virker ikke mere...

Hej :-) Håber I kan hjælpe.

For en 4-5 dage siden begyndte jeg at få problemer med "Sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier" i Windows 10. Når jeg klikker på ikonet nede i højre hjørne og derefter på "Skub external USB 3.0 ud", så kommer der nu ALTID denne meddelelse:

"Der opstod et problem under forsøg på at skubbe UAS lagerenhed (USB ...
Enheden er i øjeblikket i brug. Luk alle programmer og vinduer, der muligvis bruger enheden, og prøv derefter igen."

Jeg har naturligvis lukket alle programmer og vinduer som enheden har brugt før jeg klikker på "Sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier". Jeg har prøvet at gøre det 8-10 gange i træk, vente 5 minutter før jeg prøver igen, men det virker stadigvæk ikke...samme meddelelse kommer igen og igen.

Jeg er bestemt ikke glad for at denne funktion ikke virker mere. Jeg er rigtig træt af, at jeg bare bliver nødt til at trække ledningerne ud af mine eksterne harddiske uden at kunne bruge "sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier". Tænk nu hvis hvis disken gik i stykker og jeg mistede alt på den? Katastrofe!

Hvad kan der være galt? Håber meget I kan hjælpe med nogle forslag til at få funktionen til at fungere igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2018 - 22:40 #1
Har du installeret noget for 4-5 dage siden der kan lægge beslag på disken?
Avatar billede Mogens Novice
02. oktober 2018 - 08:12 #2
Nej, men dog blev mit antiv-virus program, Bitdefender, automatisk opdateret til den nye 2019 version for disse 4-5 siden.
Avatar billede Mogens Novice
02. oktober 2018 - 08:16 #3
Undskyld disse dumme stavefejl/manglende ord... Der skulle stå:

Nej, men dog blev mit anti-virus program, Bitdefender, automatisk opdateret til den nye 2019 version for disse 4-5 dage siden.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2018 - 10:54 #4
det kan også være at du har slettet noget på din harddisk - og du kan så først fjerne enheden, når du har tømt skraldespanden
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2018 - 15:57 #5
#3 Er den så sat til at "overvåge" pc og det der er koblet på den? Prøv at tjekke indstillingerne for dit antivirus,
Avatar billede Mogens Novice
02. oktober 2018 - 16:59 #6
Thomas S: ved godt det med papirkurven og den ER tømt FØR jeg prøver at klikke på "Sikker fjernelse af hardware..." Faktisk har jeg prøvet flere gange at lukke alt ned, drev, mapper, filer...alt. Det hjælper heller ikke...

220661: Nej, mit anti-virus program er disabled mht. "Drived and devices".

Har så lige prøvet at bruge systemgendannelse men da det så var færdigt med at køre kom der en meddelelse om at det ikke lykkedes at gendanne til et tidligere tidspunkt og at det sandsynligvis skyldes at der kører et anti-virus program på min PC. Har så prøvet at lukke Bitdefender Total Security 2019 ned men det kan jeg simpelthen ikke finde ud af... Har læst vejledningen på https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/13426/ men jeg går i stå ved punkt 4 hvor der står: In the Shield tab, turn off the switch next to Bitdefender Shield by clicking on it. Ja tak det vil jeg gerne gøre, men der er IKKE nogen switch ved siden af Bitdefender Shield!! Har søgt og søgt på Nettet efter anden hjælp men kan ikke finde noget... Måske jeg skal prøve at fuldstændig at afinstallere Bitdefender Total Security 2019 før systemgendannelse vil lykkedes.

Mange tak fordi I prøver at hjælpe mig...det er godt nok et særdeles træls problem det her...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2018 - 17:05 #7
Har du kigget under jobliste og gået i start fanen?
Prøv evt i søg at skrive msconfig og så gå i tjenester og kryds af at Windows tjenester ikke ses. Kan du se noget Bitdefender der der måske pusler i baggrunden?
Avatar billede Mogens Novice
04. oktober 2018 - 18:38 #8
220661: Der er flere Bitdefender programmer at se i joblisten men de sker ikke noget når jeg prøver at afslutte dem, de kører bare videre...

Vil i weekenden prøve at afinstallere Bitdefender komplet og så se om jeg kan gendanne til et tidligere tidspunkt.

Synes det er ret utroligt at der skal være så meget bøvl med at få "Sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier" til at virke igen... Hører I efter Microsoft?!
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2018 - 07:31 #9
Kan jo også være en fejl i systemer. Windows 10 kommer snart med en  ny opdatering og så forsvinder problemet sikkert
Avatar billede Mogens Novice
26. februar 2019 - 17:41 #10
Dejligt! En Windows 10 update hjalp på problemet :-)

Tak til alle for jeres kommentarer og fordi I prøvede at hjælpe!
Avatar billede Marie Praktikant
30. maj 2021 - 09:15 #11
Jeg står også med samme problem.  Jeg har ligesom trådstarter også tømt skraldespand, lukket alle faner osv. problemet fortsætter...
Hvad gør jeg?