Avatar billede ksor Mester
01. juli 2018 - 10:59 Der er 7 kommentarer

HP EliteDesk 800G1 TWR fejler i opstart ????

Jeg så video på YouTube og pludselig skrattede det og alt frøs - stadig billede fra YT-videoen på skærmen, men frosset - mus tastatur virkede ikke.

Jeg slukkede maskinen og tændte den igen ...

Et par sekunder efter power er ON blinker ON/OFF knappen RØDT og der kommer 8 BEEP (og blink)

Det ser ud som om der er aktivitet på disken i nogle sekunder, men så dør det og de 8 BEEP/blink gentages - 1 sek mellem BEEP/Blink og 2 sek mellem hver sekvens, hvis jeg efterlader den tændt.

Jeg har prøvet at lede efter metoder på nettet og prøvet dem jeg fandt uden resultat.

Re-install BIOS, men det kan man jo ikke. da den går i denne BEEP/Blink sekvens.

Skiftet grafikkort,  harddisk og batteri med samme resultat.

Den er tilsynaladende ligeglad med om der er grafikkort/harddisk i eller ej - BEEP/Blink sekvensen starter ca. 1-2 sekunder efter power on i alle situationer.

HVAD F..... kan jeg gøre her ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2018 - 11:46 #1
Jeg har søgt på nettet og har fundet nedenstående link:

https://v5.dk/arkivet/pc-beep-bios-codes-koder.html

Prøv evt. at rense pc´en for støv, med en støvsuger, samt en vis portion forsigtighed. Der kan ophobe sig store mængder støv i en computer der hæmmer varmeafledningen, og så får komponenterne "hedeslag"..
Avatar billede ksor Mester
01. juli 2018 - 12:03 #2
Det er prøvet - den er ren som NY, og der var iøvrigt ikke meget støv i den da jeg startede på rengøring.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2018 - 13:13 #3
Det kan muligvis være strømforsyningen der er syg, men det bliver jo unægtelig temmelig dyrt bare at skifte del for del. Det kan måske også være et RAM-problem. Prøv at tage én RAM-blok ud af gangen, og se om det hjælper. Starter maskinen så har du fundet fejlen.
Hvilket styresystem er der installeret på computeren?
Måske et dumt spørgsmål, men har du kontrolleret at alle kabler sidder som de skal. Jeg kender fra mig selv, at man let kan overse noget i sin iver efter at få liv i "dyret".

Jeg har herunder fundet nogle links til pc-værkesteder der formentlig kan helbrede den.

https://computerhjaelp.eu/?gclid=EAIaIQobChMImdumoOH92wIVE4bVCh2DbwS_EAAYAiAAEgLXFvD_BwE

https://pcservicecenter.dk/

https://www.google.dk/search?q=computer+reparation+k%C3%B8benhavn&sa=X&ved=0ahUKEwie0Zq44f3bAhUK2qQKHSt_CywQ1QII5gEoAw&biw=1318&bih=574

https://www.google.dk/search?source=hp&ei=-bU4W5aMFMy4kwXWn4vwCw&q=pc+v%C3%A6rksted&oq=pc+v%C3%A6r&gs_l=psy-ab.1.0.0l4j0i22i30k1l6.1088.2699.0.4012.6.6.0.0.0.0.90.264.6.6.0....0...1.1.64.psy-ab..0.6.260...0i131k1.0.ptVCjR_XV_I
Avatar billede ksor Mester
01. juli 2018 - 14:15 #4
Den har Windows 10 fuld opdateret installeret.

Nu bor jeg o Århus, så jeg findes et værksted her i nærheden.

Tak for svarene.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2018 - 14:23 #5
Har du prøvet at fjerne det lille bios batteri og holdt start knap nede inden du skiftede dit grafik kort for at nulstille den installerede hardware?
Som der beskrives på bip koden ser det ud til at fejlen ligger på det dengang installerede grafik kort
Avatar billede ksor Mester
01. juli 2018 - 14:32 #6
Det ER prøvet !
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2018 - 15:00 #7
#4
Det var også det jeg tænkte, derfor satte et link til en masse pc-værksteder, så der er et der passer geografisk :-)