Avatar billede MikkelN Praktikant
27. juni 2018 - 02:32 Der er 11 kommentarer

Lag hvert 3-5 sekund

I have a custom made pc, it contaions a i7 cpu 930 2.80ghz, and a gtx 670. I've been experiencing a consisntent amount of lag. It seems as if the whole pc lags for a less that a second, and the lag is including everything from image, input, output and most annoyingly sound. Every time i listen to spotify it freezes every third og fifth ish second and it is rly fking annoying. So my issue is that i dont know the cause of this issue, i've tried follow a few videos where you go in on software and fix some things, didn't do anything, been resetting my pc as off writing this and i now am pretty sure that it is my hardware and not software.

My brother says it might be the motherboard but i don't know what type i got, but since my CPU is only about 143DKK i think that might be the issue.

But before i buy anything i'd like to get some advice before, since im not Bill Gates or some rich dude.

Thank you for reading this through and i appreciate any sort of answer. (even stuff like "lol gey" cuz that shit funny.):)  - på engelsk fordi jeg skrev først på en engelsk hjemmeside men man ku' ikke logge ind der fra Danmark eller noget
Avatar billede stjans Guru
27. juni 2018 - 08:07 #1
Er det ligegyldigt hvad du laver, når du oplever lag ?. Det kan være en RAM klods, grafikkortet, lydkortet og en gammel driver, der forårsager lag.

Hvis det er når du gamer, kan det også være din internetforbindelse der "bøvser".
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2018 - 12:46 #2
kør process explorer, og overvåg cpu forbrug på alle processer.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer
Avatar billede Mikkel North Praktikant
29. juni 2018 - 00:56 #3
stanjs det er ligegyldigt hvad jeg laver. andre gange fucker lyden også helt up, så den bare laver den der lyd nonstop hver gang der er lyd. Glemte koden til min gamle haha
Avatar billede stjans Guru
29. juni 2018 - 07:33 #4
OK - er alle drivere opdateret ?. Kør evt. slimdrivers
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2018 - 08:07 #5
Nej, installer kun original drivere. Bundkort, grafikkort
Avatar billede Mikkel North Praktikant
29. juni 2018 - 13:39 #6
Såå hvad skal jeg gøre, og hvordan installere man så bundkort og jeg tænker at jeg allerede har det. Idk
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2018 - 15:00 #7
# find din driver på producentens hjemmeside
# kig med process explorer om der er et program som sluger cpu
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2018 - 15:01 #8
du kan se hvad bundkort du har, med speccy
https://www.ccleaner.com/speccy/download
Avatar billede Mikkel North Praktikant
29. juni 2018 - 15:32 #9
Det koster sq
Avatar billede Mikkel North Praktikant
29. juni 2018 - 15:32 #10
jeg har ikke rigtig et godt budget for tiden
Avatar billede stjans Guru
01. juli 2018 - 09:06 #11
@Sidewave: Slimdrivers installerer ikke uoriginale drivere ?. Det detekterer bare - da jeg brugte det i min Windows-tid - nøjagtige specs på komponenterne - og henter så de rigtige drivere.

For en ikke-lægmand kan opdatering af MB drivere, lyd-chip drivere m.v. godt være en udfordring af de store.