Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 09:49 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Min nye hard disk virker ikke men den gamle gør.

Nogen der kan hjælpe mig med at få min nye 2tb hdd til at virke? Når jeg sætter den i kan jeg ikke se den inde i bios og på windows når jeg vil partionere den siger den (this request could not be performed because of an I/O device error) og jeg ved virkelig ikke hvorfor. For når jeg sætter min gamle 1tb hdd på præcis samme måde og med samme stik der virker den fint og jeg kan installere spil osv. på den. Jeg har nemlig lige samlet min nye gamer pc og det er min første gang jeg bygger pc og alt virker fint bortset fra at hard disken ikke vil virke. Jeg tror ikke den er i stykker da den lige er blevet købt.
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 10:22 #1
Vil lige tilføje at den vises i enhedshåndtering men ikke i disk manager
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2018 - 10:30 #2
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 10:33 #3
Ok jeg prøver lige at kigge på det så :)
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 10:40 #4
Det virker ikke. Den står bare som disk 0 og at den har 3,89 un allocated space inde i disk manage.
Avatar billede posten Ekspert
17. juni 2018 - 11:07 #5
og du kan ikke få den til at lave disk 0 om til f.eks. ntfs i enhedshåndtering ??
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 11:12 #6
Hvordan vil jeg gøre det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2018 - 11:40 #7
Jeg tør ikke love noget, men prøve at installere gratisprogrammet Activekilldisk".

http://www.killdisk.com/killdisk-home.htm

Vha. dette program kan man slette alt på harddisken!

https://ibb.co/bwvFHy

Det ovenstående link er fra min egen pc, men Win 7

Her under er der en lille video vedr. Activekilldisk:

https://www.youtube.com/watch?v=q-b9mXSNO2c
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 11:42 #8
Så jeg følger bare videoen og så kan det være at den vil virke?
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 11:49 #9
Problemet er at jeg skal kunne initialisere disken men den står bare og siger at der er 3,89gb un allocated. Og det forstår jeg ikke når disken er på 2tb
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2018 - 12:04 #10
Hvilken Windows har du? Jeg har lige sat en 2TB Toshiba disk i en windows 8.1.
Da jeg gik i Kontrolpanelet skrev windows, at disken skulle initialiseret, og om jeg ville det. trykkede selvfølgelig på OK, og så så stod hele disken 2TB som ikke allokeret.
Har du prøver at højreklikke helt ude til venstre.
I/O betyder, at 2 enheder får samme plads i opstartskøen. Det går selvfølgelig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2018 - 12:05 #11
Ps. Har du prøvet disken i en anden computer?
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 12:16 #12
valby1 Det er samme problem jeg har bare at den kun står som en 3,89gb hvor den bude være som en 2tb. Og nej har ikke prøvet på en anden pc da jeg ikke har en anden at teste på. Og kan du beskrive hvorhenne ude til venste jeg skal trykke?
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 12:18 #13
Og hvordan får jeg dem til at få forskellige pladser i opstartskøen? Er det noget jeg skal gøre i bios eller på windows?
Avatar billede posten Ekspert
17. juni 2018 - 12:20 #14
du har iconet denne pc på skrivebordet højre klik vælg administre derefter vælger du diskhåndtering istedet for enhedshåndtering hvis du nu ser din disk brude du ku lave den til ntfs
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 12:22 #15
Jeg ser den inde i disk håndtering men når jeg vil initialisere den så siger den det med i/o error. Så jeg kan ikke gøre noget med den overhovedet.
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 12:36 #16
https://gyazo.com/be37f4f1f41141afd9ad49b922ef88e3

Sådan her ser det ud når jeg prøver at initialisere
Avatar billede posten Ekspert
17. juni 2018 - 12:41 #17
min vudering er at din disk er defekt også når jeg ser du får en oplysning om 3.89 gb som slet ikke har noget med de 2tb at gøre vil stadig anbefale du tester den på en anden pc eller via en duckstation
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 12:46 #18
Okay :/ Bare mærkeligt da den er helt ny men det nok det der er problemet så.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2018 - 12:56 #19
Det undrer mig faktisk ikke da det er en HDD af mærket Toshiba. Jeg har ikke selv de bedste erfaringer med HDD´er af dette mærke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2018 - 12:59 #20
Du burde kunne returnere HDD´en og få en anden, nok helst af et andet mærke end Toshiba.

https://www.proshop.dk/Harddisk?fv~harddiske_kapacitet=2000000000000-2999999999999&b=seagate~wd&o=1025&pre=0
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2018 - 13:03 #21
Prøv lige at trykke på Windows Tasten + X Tasten samtidig vælg Windows PowerShell (Admin) se  om du kan se den der Vælg det rigtige bogstav hvis du Cleaner den
https://ibb.co/bwvbPd
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2018 - 13:07 #22
Som skrevet, min Toshiba kører fint. Men vi har alle dårlige erfaringer med diverse mærke. Segate og Verbatim har jeg flere dårlige erfaringer med, men andre har nok anderledes oplevelser med de samme produkter.
Det undre mig at en HDD kan give I/O problemer, så den må prøves i en anden PC.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2018 - 13:11 #23
Ps. at HDD er ny, er ingen garanti for at den er i orden.
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 13:38 #24
Det er en seagate hdd jeg har. Har aldrig skrevet at jeg har en toshiba.
Avatar billede Mathias Novice
17. juni 2018 - 13:39 #25
Nå jeg må jo skaffer mig en ny og så ser om ikke det skulle fikse problemet. tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2018 - 13:40 #26
#23
Helt enig. Jeg ved det, fordi jeg selv har prøvet det. I mit tilfælde var disken tydeligvis defekt da den klikkede lige så snart computeren blev tændt.
Den var købt over nettet, men der var ingen problem med at få den ombyttet.
Der er ingen garanti for en ny HDD er i orden, men der er garanti på den, for det skal der være i følge købeloven.

Det er ærgerligt at komme ud for, men skaden er trods alt ikke så stor.
Så kontakt forhandleren hvor den er købt, og fortæl om problemet, så ordner det sig nok :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juni 2018 - 13:41 #27
Har du prøvet #21 ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2018 - 13:46 #28
#24
Undskyld, det havde jeg ikke set i farten. Jeg tog fejl af det som valby1 skrev i #10.