Avatar billede janpost Novice
09. juni 2018 - 08:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Host file edit

Hvordan får jeg lov til at lave ændringer og gemme dem i host file. Jeg bruger Windows 10. UAC er sat til laveste niveau. Filen er ikke skrivebeskyttet. Når jeg vil gemme filen, får jeg at vide filen er åben i et andet program.
Avatar billede klaudi Ekspert
09. juni 2018 - 08:49 #1
Åbn notepad med Admin rettighed, åbn så host filen, nu burde du kunne gemme.

Eller kopier host fil til Skrivebord, rediger den, gem den og kopier tilbage til oprindelig placering og vælg overskriv.
Avatar billede janpost Novice
09. juni 2018 - 08:56 #2
Det har jeg prøvet, det hjælper ingenting. Hvordan kan jeg se hvilket program som filen er åben i  ?
Avatar billede janpost Novice
09. juni 2018 - 09:04 #3
Har fundet problemet. Det var min ZoneAlarm Firewall som havde låst host filen.