Avatar billede Biggie Praktikant
05. juni 2018 - 14:12 Der er 3 kommentarer

Mega høj CPU

Min Computer køre med mega høj CPU, og har prøvet alt muligt, den ryger hurtigt op på 98-99%, ved ikke hvad jeg skal gøre...
min Processor: Intel(R) Core(TM) i5-7400 CPU @ 3.00GHz 3.00 GHz
Ram: 8 GB
Systemtype: 64-bit operativsystem, x64-baseret Processer.

kan i please hjælpe mig, den Crasher mine programmer rimelig tit, og det er jeg ved at blive tosset af.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. juni 2018 - 14:39 #1
Du må jo först se hvad det er der bruger dine resurser. CTRL+Shift+ESC
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juni 2018 - 14:52 #2
Hvad med temperaturen?
Når CPU´er sådan er på "overarbejde" konstant så må temperaturen være temmelig høj.
Prøv gratisprogrammet Speccy. Dette viser en masse om computerens tilstand, men ikke hvad der sluger al den CPU-kraft. Der må ligge noget andet til grund, som #1 også skriver.

https://www.ccleaner.com/speccy
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2018 - 15:01 #3
med Process explorer kan du se det hele, se hvad som bruger cpu kraft.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer