Jeg sidder med en arbejdsplan der er lavet i excel. Den er lavet således, at der i lodrette felter er en medarbejders mødeplan. Den fordeler sig over tre felter: Starttid, sluttid, samlet arbejdstid (=sluttid-starttid)
Men! Jeg har så nogle dage, hvor medarbejderne har fri, hvilket skrives med tekst, naturligvis :-)
Hvordan får jeg =sluttid-starttid til at ignorere bogstaver? Lige nu viser den #### i sammenregningsfeltet, hvilket gør, at vi har medarbejdere der dagligt punker mig, hvis deres felter ikke tæller rigtigt sammen.
Hvad skriver du helt nøjagtigt i cellen, når der er fri? Og hvordan har du formateret dine celler? Hvis du har 2 tidspunkter, som du beregner en tid ud fra, så vil en tekst i et (eller begge) celler, ikke give en #### fejl, men en #VÆRDI fejl.
Du kan bruge formlen iferror på dansk hvis.fejl, eller du kan skrive if(isnumber(starttid);sluttid-starttid;"") som så vil efterlade feltet tomt hvis starttid f.eks. er ord.
FANTASTISK! Det her bliver populært i alle vores afdelinger ;)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.