Avatar billede jarlja Forsker
18. april 2018 - 14:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbare computer 💻 til Facebook, YouTube og nettet. Stabil og min 8 ram

Til en fattig røvs familie 👪 billigst mulig. 17"  tro jeg måske 15" det kommer an på prisen. Der behøver ikke at være 📀 drive eller ssd hdd. 500gb er ok.. 😉

På forhånd mange tak 😀
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. april 2018 - 15:00 #1
Her er et link til et firma der sælger brugte computere, og udvalget er stort:

https://www.datamarked.dk///www.datamarked.dk/brugt-baerbar-computer_332.html
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2018 - 15:04 #2
På EDB Priser med dine krav fra 3.499 og op
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?notebook-type=%5BNotebook%5D&display-stoerrelse=(eq+17.3)&ram=(gte+8589934592)&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2018 - 15:06 #3
Kortlink der viser hele tråden
http://kortlink.dk/edbpriser/tpky
Avatar billede Mikael Ekspert
18. april 2018 - 15:06 #4
Intet af det ønsket kræver 8 GB ram.. Mere en fornuftig internet forbindelse ( Wifi/Lan )
Evt. et rimeligt grafikkort..

Men det kan en ældre bærbar ofte klare til ug ;)
Avatar billede jernknægten Juniormester
18. april 2018 - 16:40 #5
Jeg vil helt klart anbefale den her: https://compware.dk/product/310-15/5a62bc47a3fc0e77ac6640d4 - det er godt nok kun 250 GB og 15,4 tommer, men til gengæld har den SSD og en opløsning 1920x1080 i modsætning til de andre til den pris. (3695 kr). Det jo ikke noget værd at have 17 tommer med lille opløsning.

Eller også ville jeg klart anbefale at købe noget brugt fra det der er blevet linket til, eller Refurb eller noget andet. Hvis budgettet er meget stramt!
Avatar billede jarlja Forsker
18. april 2018 - 18:54 #6
Så 8 GB ram behøver det ikke være. Hvad så 6 eller 4 GB ram
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. april 2018 - 19:09 #7
Er der tale om en Windows udgave i 32 bit versionen kan man nøjes med 4 GB da et 32 bit system ikke kan håndtere mere end 4 GB, og det uanset hvor meget RAM man installerer. Derimod er der i realiteten ingen øvre grænse for RAM mængden i en 64 bit version. Kun bundkortet sætter grænsen.
Før var 32 bit det dominerende, med i dag er det 64 bit.
Så mit råd er at købe en computer med Windows i en 64 bit version.

https://www.howtogeek.com/56701/htg-explains-whats-the-difference-between-32-bit-and-64-bit-windows-7/
Avatar billede puren Ekspert
20. april 2018 - 11:03 #8
hvis du kan nøjes med kun google chrome browseren så ville jeg nok vægle google chromebook.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2018 - 12:02 #9
Jeg foretrækker IE 11 på mine maskiner med Windows 7, men da der har været problemer bl.a. med afspilning af YouSee Musik i form af, at kun de første to numre på et album i visse tilfælde blev afspillet, bruger jeg nu Google Chrome som browser, i nogle tilfælde, men anvender helst IE
Avatar billede jarlja Forsker
27. april 2018 - 06:19 #10
1000 tak for hjælpen 😁