Avatar billede Jan Praktikant
01. april 2018 - 17:17 Der er 5 kommentarer

Bærbar gamer computer genstarter af sig selv

Jeg har en bærbar gamer computer der genstarter af sig selv (Det er tale om en msi computer). Efter kort tid slukker computeren og starter igen.

Hvem kan hjælpe :-)
Avatar billede INK Ekspert
01. april 2018 - 17:38 #1
Du skriver ikke noget om alder, men kunne det tænkes den lukker ned på grund af varme? I så fald kunne en rensning med trykluft og støvsuger være nyttig.

Er den under garanti, skal du selvfølgelig bruge denne.
Avatar billede Jan Praktikant
01. april 2018 - 18:29 #2
Tak for det. Den er næsten 3 år gammel. Jeg har forsøgt at nulstille computeren men kan ikke på grund af at den genstarter.
Avatar billede INK Ekspert
01. april 2018 - 18:35 #3
Jeg ville skrue bagepladen af og sikre, at den er ren og pæn indvendig. Ventilatoren (blæseren) skal være støvfri og evt. filtre skal renses.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. april 2018 - 18:46 #4
Jeg vil give ink ret - det tyder på at der er et problem med for høj temperatur.

Køb en dåse med trykluft: (se linket herunder)

https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106/

Dette vil forhåbentlig kunne kurere computeren.
Når du forhåbentlig for den til igen at starte normalt, så skulle du installere det lille gratisprogram der hedder Speccy. Dette indeholder en masse nyttige informationer om computerens tilstand.

https://www.ccleaner.com/speccy/download

Herunder er et klip informationerne fra min egen computer

https://ibb.co/hcMT9n
Avatar billede Jan Praktikant
01. april 2018 - 19:01 #5
Tak til jer :-) Det vil jeg prøve.