Avatar billede Hansii Praktikant
29. marts 2018 - 10:27 Der er 4 kommentarer

AMD Processor udskiftning?

Hej alle,  håber i kan hjælpe.

Jeg fik forleden dag en ny pc. Spørgsmålet er hvordan jeg kan skifte CPU'en på den, og hvor stor processoren kan være, da det kun er en dobbelt core der sidder i nu.

Det er den her.
https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/stationaer-computer/stationaer-pc/lenovo-ideacentre-310s-stationae-0563959?cid=ps_950201a80000&gclid=EAIaIQobChMI4quH5IuR2gIVm8qyCh115wkTEAQYAiABEgIIlfD_BwE

Hvilke muligheder ville der være for at skifte CPU og indsætte et grafikkort (det der er er åbenbart et internt i bundkortet)
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2018 - 10:35 #1
De muligheder er meget små. Du bliver nødt til at udskifte bundkortet også, hvis du vil have nogen reel effekt.
Modsat et grafikkort, som har en standard-port i PCIe, skal CPU'er matche en socket på bundkortet. Din computer har en FP4 socket, som kun passer til en række meget dårlige APU'er, og ikke til AMD's hovedserie af CPU'er eller de nye Threadripper.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. marts 2018 - 10:55 #2
Man må sige at mulighederne er stærkt begrænsede. Jeg har været inde at kikke på specifikationerne, og bemærkede der at maksimumgrænsen for RAM allerede er nået, nemlig 8 GB.

https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A9-9430&id=3143
Avatar billede Hansii Praktikant
29. marts 2018 - 12:09 #3
Det er lidt det jeg ikke forstår, at jeg allerede har nået grænsen på 8GB ram. Så det godt da jeg slog den op på lenovo side, men jeg har en sokkel til et ram kort som der ikke sidder noget i.

I forhold til grafikkort ser det ud som om der er plads på det med en PCI 16 socket eller har jeg misset noget
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. marts 2018 - 13:28 #4
Prøv at undersøge Computer > "egenskaber".
Nedenstående vindue popper op (Windows 7)
Se linket:

https://ibb.co/dR4nEn

Kik derefter på "installeret hukommelse". Ud for dette punkt kan der udmærket stå 4 GB. Dvs. at der er 4 GB mere til rådighed, når der er en plads ledig til RAM..