Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 18:35 Der er 8 kommentarer

Hjælp til min stationær. 1060 eller 1070

Hej alle sammen. Jeg er 13 år, og skal til at købe en gamer stationær, da jeg snart har konfirmation.
Jeg har kigget på to hjemmesider:
Sharkgaming: Intel Core i5-7500 4 x 3.40GHz Nvidia Geforce GTX 1070 8GB
16GB 2400Mhz DDR4 240GB SSD

Komplett.dk: Core i5-7600 3,5 GHz quadcore, Z270P, 16GB DDR4, 512GB SSD M.2, GTX 1060 6GB
Problem er at der er 512GB SSD på Komplett pc'en, og kun 240GB SSD på den fra Sharkgaming.
Sharkgaming indeholder dog et grafikkort fra Asus på 1070 8 GB, og den fra Komplett indeholder et på kun 1060 6GB.
Så spørgsmålet er: skal jeg vælge den første pga. det gode grafikkort(mangler SSD) eller den anden med 1060 6GB, 512GB SSD (mangler et bedre grafikkort.) PS stationæren er oplagt for at spile CS:GO.
Håber i kan hjælpe mig da jeg er helt forvirret omkring hvilken stationær jeg skal vælge...  I må meget gerne kommentere og give mig nogle gode idéer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. marts 2018 - 20:59 #1
Til CS-GO er et GTX1060 rigeligt og hastigheden på en M.2 er LANGT højere end den "almindelige" SSD, der er i den med GTX1070.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 21:54 #2
Ok skal jeg så gå efter den med 1070?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 21:57 #3
Og skal jeg gå efter Sharkgaming eller Komplett...?
Avatar billede eurositi Ekspert
25. marts 2018 - 22:42 #4
Du er obs på, at alle Topdatas modeller har endnu nyere bundkort samt 8. generations CPU'er - ofte til samme pris som Sharkgaming? http://topdata.dk/
Men husk lige, at Windows skal tilkøbes i Topdatas tilbud (de tager vist 7-800 kr), hvis ikke du allerede har en såkaldt retail-version af Windows, som du kan afinstallere på en gammel PC og derefter installere det på den nye.

Du kan se, om din Windows kan flyttes ved at åbne Kontrolpanel > System.
I rubrikken Produkt-ID kan du se licensnummeret. Hvis det hedder noget med "OEM" kan det IKKE flyttes til en anden computer, men ellers kan du godt.

Denne her matcher nogenlunde Kompletts model, og den kan tilpasses med ekstra RAM og større HDD: http://topdata.dk/product.asp?product=11668

... Og denne her matcher nogenlunde Sharkgamings: http://topdata.dk/product-config.asp?id=11736

Jeg har ikke fidus til Komplett ifm. service, hvis der er problemer, og Sharkgaming synes jeg erfaringsmæssigt er dyrere end Topdata. Både Sharkgaming og Topdata har dog et fint renommé mht. service. Proshop.dk er også en mulighed, men de har ikke speciale i gamer-PC'er.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 22:56 #5
Tak for beskeden. Men tror jeg forholder mig til de to computere, da jeg har brugt meget tid på at gruble over dem. Spørgsmålet er hvilken er bedst...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2018 - 09:59 #6
Af de to maskiner du ser på her, vil jeg bestemt gå efter den fra Komplett med M.2-SSD og GTX1060.

Læser du ikke de indlæg, vi skriver?!?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2018 - 10:24 #7
Ok. Men har faktisk ændret lidt på den fra Sharkgaming:
Har skiftet 1070 ud med 1060, men har nu fået 525GB Crucial® MX300 M.2 Type 2280SS SSD, og bedre strømforsyning. Så det er altså en svær beslutning.
Hvilken skal jeg tage. Kort opsummering:

Core i5-7600 3,5 GHz quadcore, Z270P, 16GB DDR4, 512GB SSD M.2, GTX 1060 6GB MSI Z270 Gaming M3, Socket-1151  - Komplett

Intel Core i5-7500 4 x 3.40GHz Nvidia Geforce GTX 1060 6GB 16GB 2400Mhz DDR4 525GB SSD M.2 Windows 10 Home - Sharkgaming
Håber i vil svare mig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2018 - 11:07 #8
Uden at vide hvad bundkort, der er valgt til den fra SharkGaming, så ser MSI'et i den fra Komplett slet ikke dumt ud.

Når spec's er så ens på de to maskiner, vil både svar her og din egen beslutning komme til at bero på "religion" og personlige meninger - ydelsen vil være så ens, at du kan se bort fra forskelle i den retning.

Så kig på "pakken" og afgør, om der er noget, DU synes trækker mere i den ene retning end den anden og gå med den beslutning. Uanset hvilken, vil det være en super gamer, det er helt sikkert.

Skal det være vildere, skal det være fordi du vil game i 4K.