Avatar billede Uvanga Ekspert
03. marts 2018 - 12:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Svare på meget gamle indlæg >15 år. Den dybere mening??

Lørdags betragtning:
På det sidste er der dukket kommentarer op på meget gamle indlæg. Enkelt helt op til 15 år. Er der nogen dybere mening med at gennemsøge arkivet for disse meget gamle  indlæg. Spørger har formodenligt allerede for længe siden fundet en løsning, så det nærmer sig tidsspilde.
Nogen der har et bud på disse arkæologiske tiltag??
Avatar billede falster Ekspert
03. marts 2018 - 12:16 #1
Når man søger - f.eks. Googler - kan man støde på links til E.

Hypotese: Et hidtil ikke-medlem af eksperten finder og læser et sådant link. Begejstres over E. og melder sig ind. I stedet for at starte en ny tråd lægger pågældende et spm., kommentar e.l. i det gamle.

Kunne forhindres, hvis spm. blev lukket for nye indlæg efter et fastsat stykke tid, uanset om de er markeret som besvaret eller ej.

Eller også må vi blot glædes ved de nostalgiske gensyn :-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
03. marts 2018 - 12:52 #2
Formålet med et forum er jo ikke kun at spørgeren skal have svar, så kunne emnet jo slettes bagefter. En del af ideen er at debatten og svarene også er relevante for andre. Derfor kan der være en ide i at tage en gammel tråd op hvis emnet stadig er relevant eller hvis man kan bidrage med noget nyt, men 15 år er nok i overkanten :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. marts 2018 - 13:09 #3
#2
Jeg giver dig ret i at et emne kan have relevans for nogle brugere, tilmeldte- som ikke tilmeldt på eksperten. Man kan løbe ind i et problem, og måske dukker der en løsning op på eksperten. Men 15 år er som du skriver nok lidt i overkanten.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2018 - 18:08 #4
jeg kan sagtens svare på en 30 år gammel IT fejl :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. marts 2018 - 18:49 #5
Det kan vel dybest set alle. Der er jo både rigtige og forkerte svar. Men sidstnævnte  er jo også et svar :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
03. marts 2018 - 18:51 #6
Synes det er en god ide, at lukke åbne spørgsmål efter en periode (ret lang) Der er jo ikke noget til hinder for, at vi stadig kan se på [lære af) de gamle spørgsmål og løsninger, uden at vi behøver er kunne bidrage yderligere.
I øvrigt mener jeg, at mange (for mange) "glemmer" at lukke deres tråd, når en løsning er fundet
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. marts 2018 - 20:12 #7
Det er rigtig det med at mange "glemmer" at lukke tråden.
Hvis der skulle opstå et problem igen vedr. emnet i den oprettede tråd så kan man jo slette et svar som løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2018 - 21:25 #8
Må indrømme at hvis der kommer indlæg på en tråd jeg har deltaget på for længe siden, der afmelder jeg overvågning af tråd ved den lejlighed. Ser ikke det er relevant for mig mere når spørger ikke melder tilbage.
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2018 - 22:36 #9
Jeg synes ofte det ligner dårlige forsøg på at få links til en eller anden side -  bortset fra det synes jeg det er synd at lukke spørgsmål eller slå kommentering fra, det er trods alt ikke svært at aflæse en dato, men man kunne måske bare nøjes med en lille advarselsboks over kommenteringsfeltet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
04. marts 2018 - 06:14 #10
, Tak for indlæg, og god Søndag.
Avatar billede finb Ekspert
04. marts 2018 - 10:00 #11
Jeg har stadig gavn af Pythagoras,
det er vist ældre end 15 år ?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
04. marts 2018 - 12:48 #12
#6
"I øvrigt mener jeg, at mange (for mange) "glemmer" at lukke deres tråd, når en løsning er fundet"

Og godt det samme det er meget ofte at en "løsning" slet ikke er en løsning.
Avatar billede finb Ekspert
04. marts 2018 - 13:29 #13
ad 12:
Eksperten kunne automatisk sende spørgeren et spm:
"Dit spørgsmål slettes automatisk om 1 uge,
medmindre du/andre lægger et svar"
-men diskussionen er ikke ny her...