Avatar billede jcr18 Professor
19. februar 2018 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

microsoft exchange server

Hej. Er lige vendt tilbage til outlook (via business 2016 office pakken), og da supporten hos microsoft åbentbart ikke er verdens hurtigste prøver jeg at lægge spørgsmålet her.
Jeg har altid benyttet mig af outlooks muligheder for at jeg kan få mine mange mails kategoriseret i mapper, hvilket for mig betyder en meget stor lettelse mht. overskueligheden.
Men problemet består i, at når jeg opretter en regel går der op til ½ minut, måske mere inden jeg får lov til at færdiggøre processen fordi outlook tilsyneladende OPDATERER oplysninger til exchange serveren. https://pasteboard.co/H8l9o4D.jpg
Dette har jeg ikke oplevet i de tidligere versioner, så hvad kan jeg gøre?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. februar 2018 - 14:17 #1
Der er to typer regler i Outlook: De, der afvikles lokalt og de, der afvikles på Exchange.
Hvis reglen er server-side, er der ikke meget andet at gøre, end vente på at serveren kvitterer for at reglen er rettet til.
Avatar billede jcr18 Professor
19. februar 2018 - 21:15 #2
Hmmm - er ikke klar over forholdet, idet jeg installerer outlook, opretter en hel almindelig konto og så ellers få oprettet nogle regler. Jeg mindes ikke på noget tidspunkt at have fået valget mellem en lokal løsning (ved heller ikke hvordan man gør) og så en server løsning. I mine tidligere versioner blev jeg aldrig spurgt og det kørte bare derudaf på den lokale løsning.
Overvejer simpelthen helt at afinstallere business 2016 og så geninstallere en gang til. Jeg undre mig i den forbindelse at der ikke oprettes en business mappe på c-drevet eller under computeren. Outlook, word, powerpoint, excel og onenote ligger bare som selvstændige enheder. Egenskaben for outlook ser sådan her ud: "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK.EXE"
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. februar 2018 - 08:32 #3
Microsoft Office 2016 Home and Business er blot en version - det afspejles ikke i andet, end de dele af pakken, du har adgang til.

Din Outlook vil ikke umiddelbart fortælle dig, om dine regler afvikles lokalt eller på serveren, idet det er indholdet af den, der afgør hvor den "har det bedst".

Jeg tvivler på at det vil ændre noget at installere på ny. Hvis det kun er opdatering af reglerne, der tager tid vil det ikke være besværet værd.