Avatar billede plok Forsker
15. februar 2018 - 21:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gamer-PC Selvbyg - Kan jeg gøre noget bedre/billigere?

Hej allesammen.

Jeg skal hjælpe en af mine venners søn med at bygge en Gamer PC.
Det er nogle år siden at jeg selv har selv har bygget gamer pcére, så kunne godt bruge lidt hjælp! :)

Han er kun lige startet med lidt LAN-Party, hvor de spiller en del Minecraft, men kommer nok til at spille FPS inden så længe ;D

Hans budget er gerne omkring kr. 5000,- (med mulighed for at opgradere senere, hvis det bliver nødvendig)

Jeg har kigget på følgende: https://imgur.com/a/6lU8v

Er der noget som kan gøres billigere?

Går efter bedste ydeevne til "begynder-gaming", men samtidig så billig som muligt, grundet budgettet. Ved godt at man ikke "helt" kan få begge dele, men vil prøve alligevel :)

Håber at høre fra jer. God aften!
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2018 - 08:45 #1
det ser for nuftigt ud til prisen, dog er der jo kun 2GB ram i grafikkort.. det er ikke så godt
Avatar billede plok Forsker
16. februar 2018 - 10:50 #2
#1 Ja, grafikkortet er ikke super godt, men tænker at det sagtens kan spille de fleste nyere spil. Så må man bare sætte grafikken lidt ned :)

Ville der være andet som er bedre, til en OK pris?
Avatar billede plok Forsker
16. februar 2018 - 10:55 #3
Har fundet dette i stedet: MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB Gaming X
Det score 1357 bedre inde på GPU Benchmark.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2018 - 13:21 #4
du kan ikke gøre meget. 5000 er ikke meget til en gamer
Avatar billede plok Forsker
16. februar 2018 - 13:57 #5
#1 nej det er det nemlig ikke, men knægten har desværre ikke et bedre budget lige pt :) Jeg byggede selv en for 4-5 år siden til 38000,- Den sparker stadig R** :D
Avatar billede plok Forsker
16. februar 2018 - 13:59 #6
Lige pt. har jeg en Sandisk Extreme Pro 240GB SSD i min egen PC. Tiltænker at sætte en Samsung 960 EVO 250GB M.2 PCIe SSD i. Vil jeg kunne få noget ud af dette?

Hvad er evt. fordele og ulemper?