Avatar billede Tobiasovermark Praktikant
07. februar 2018 - 18:31 Der er 3 kommentarer

Vejledning til køb af studiebærbar

Jeg starter på universitetet i september 2018, og skal have skiftet min Lenovo Y500 SLI (købt til gaming i 2013), til en letvægtsarbejdsbærbar med en solid processor. Grafikkortet er naturligvis underordnet - og mit budget ligger på omkring 5000 kr.

Kom endelig med nogle forslag, jeg har selv kigget lidt på nogle zenbooks, men de er selvfølgelig i den dyre ende af spektret, og jeg ved ikke, hvor meget kvalitet man som sådan får for pengene. Man må meget gerne gå under budgettet, og hvis der florerer nogle gode tilbud lige nu, så kom glad!

Mvh. Tobias
Avatar billede Carnac Forsker
07. februar 2018 - 18:46 #1
Hvis grafikkort er ligegyldigt, så går jeg ikke ud fra det er en uddannelse der kræver tunge og avancerede programmer.

Hvis du bare skal have én der kan køre office, checke mails, browse web osv så burde det kunne gøres for 2-3000 kr.
Avatar billede Carnac Forsker
07. februar 2018 - 19:00 #2
Den største udfordring bliver nok batteritiden, hvor længe den kan holde strøm på én opladning.

Hvis den SKAL kunne holde strøm en hel undervisningsdag uden tilslutning, så kan det godt blive lidt pebret.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. februar 2018 - 19:01 #3
Acer plejer at være et tvivlsomt mærke inden for laptops, men denne her får faktisk gode anmeldelser: https://www.proshop.dk/Baerbar/Acer-Aspire-5/2631789
- Bemærk, at processoren er den eneste 8. generations-processor i prisklassen.

Hele listen, som jeg filtrerede ud fra Proshops udvalg, er her: http://bit.ly/2EOvrY7
Asus' to Vivobooks på listen får ikke den bedste kritik, og det samme gælder Lenovo'en. Vostro'erne klarer sig også dårligt i anmeldelserne.
Tjek altid anmeldelser, inden du hugger til.