Avatar billede 1111 Novice
03. februar 2018 - 12:05 Der er 7 kommentarer

Kan ikke tænde min Acer computer

Jeg har et problem med min Acer computer. Den skrev den skulle opdatere, jeg satte den til at opdatere, men midt i opdateringen stoppede den. Jeg ringede til min bror og spurgte hvad jeg skulle gøre, han sagde jeg skulle slukke den. Men da jeg så skullle starte den igen, viser den bare start logoet, bagefter skriver den forsøger gendanne din tidligere opdatering, den går så videre til at skrive gendanner tidligere opdatering. Sådan bliver den ved med at stå, ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2018 - 12:57 #1
Hvis den fortsat arbejder med gendannelse, skal du give den tid. Det kan godt tage et par timer afhængig af processor/RAM/HDD.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. februar 2018 - 13:00 #2
Hvad er der for et styresystem der er installeret, Windows 7, 8/8.1 eller 10 ?

Du kan prøve  at starte i "fejlsikret tilstand". Tryk på start, aktivér gentagne gange F8 tasten, under opstarten, derved skulle der gerne ske noget. Det skulle i fejlsikret tilstand være muligt at "rulle" tilbage til et gendannelsespunkt, hvor maskinen virkede.
Efter denne operation, skulle maskinen gerne starte op i Windows på normal vis.
Der er naturligvis ingen garanti for det vil lykkes.
Avatar billede 1111 Novice
03. februar 2018 - 16:06 #3
Tak for at hjælpe. Der var desværre ikke noget af det der har hjulpet
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2018 - 16:22 #4
Hvis du kører Windows 10, kan du foretage en ren ny installation med en usb-stick.

Følg anvisningen på denne side
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Du skal selvfølgelig sikre dig sikkerhedskopi af alle dine filer. Man kan demontere HDD og sætte den i en dock. Med en anden pc kan man så kopiere dataene over på et andet medie.

Har du licensnøgler for dine betalte programmer, der jo skal reinstalleres?
Avatar billede 1111 Novice
03. februar 2018 - 16:39 #5
Jeg kan ikke komme ind på pc’en, så kan jeg vil ikke installere det
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2018 - 16:50 #6
Du skal lave en usb som anført. Du skal derefter boote fra denne usb ved enten at bruge bootmanager (F12) eller ændre bootrækkefølge i bios (F2), Kan være andre taster, men det kan googles.
Avatar billede 1111 Novice
03. februar 2018 - 17:03 #7
Okay prøver