Avatar billede ps76 Forsker
31. januar 2018 - 09:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opgrade gået galt

En bekendt har efter en opdatering af W10 problemer - der er ikke nogen startmenu mere - dvs. den kan f.eks. ikke slukkes, slumre og lign. De valgmuligheder er pludselig væk.
Hvad kan være gået galt - og hvordan kan det udbedres? Nogle hurtige forslag - skal forsøge at hjælpe ved middagstid.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. januar 2018 - 10:16 #1
Det kan ske den bare er kommet i "tablet mode". Klik på "beskedcenter" ikonet i systray (nede i højre hjørne ved uret). Tjek at "Tablet Mode" ikke er slået til, og slå den fra hvis den er.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2018 - 11:06 #2
du kan altid bruge [Alt][F4] til at lukke det aktive vindue - og hvis der ikke er kørende programmer, så lukkes windows selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2018 - 16:05 #3
Windows er normalt konfigureret til at lukke med et enkelt tryk på sluk knappen.
Man kan også selv lave en genvej til luk.slumre osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2018 - 16:57 #4
Godt det var så simpelt :-)