Avatar billede Karstenb Praktikant
30. januar 2018 - 18:36 Der er 4 kommentarer

Lenovo pc bliver ved med at genstarte med sort skærm

Hey jeg har en Lenovo 910 der er 3/4 måneder gammel, efter en opdatering Windows 8.1 blev min pc ved med at genstarte i bootmenuen. Efter noget tid og nogle genstart valgte skærmen så at den ville ikke følge med mere og nu kommer den så slet ikke ind i boot menuen. Altså den bil absolut ingenting, den genstarter stadig væk og der kommer lys i displayet men mere sker der ikke. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2018 - 18:55 #1
Det lyder underligt at maskinen kun er 3-4 måneder gammel, da der så vidt jeg ved ikke er blevet solgt nye pc´er med Windows 8.1 siden Windows 10 kom på markedet i 2015!
Mht. problemerne med opstarten, vil det måske være en god idé at starte i "Fejlsikret tilstand". Dette gøres oftest ved at man under opstarten af Windows gentagne gange klikker hurtigt på F8 tasten. Derved skulle det være muligt at komme ind i Windows. Lykkes det så prøv at gendanne computeren til et tidspunkt før opdatereingen der (måske) var skyld i problemet.
Avatar billede Karstenb Praktikant
30. januar 2018 - 20:02 #2
Beklager det et også Windows 10 men det virkede heller ikke ellers tak for hjælpen
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. januar 2018 - 21:26 #4
Hvis du hver gang den animerede cirkel kører trykke på start knappen til Windows  er slukket 4 - 5 gange skulle du få muligheden som på billedet. hvis altså det ikke er din HDD
https://ibb.co/hoCz7R