Avatar billede Rastamaan Novice
30. januar 2018 - 14:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp hvad skal jeg opgraderer i min PC ?

står i den situation at jeg vil opgradere min PC lidt men er bare meget usikker på hvad der ville give mig det største boost at opgradere ?
Regner med at ville smide 4500-5000 kr efter det. Lige pt er mit system

Intel® Core™ i7-6700K (Op til 4.2GHz, 8MB cache) Quadcore
500GB SSD Samsung 850 EVO (Solid State Disk)
16 GB DDR4 ram 2666 hz
ASUS Rog STRIX GTX1070 8gb
ASUS B150M-A/M.2 ( motherboard )
Acer 27" Predator XB271H 144hz ( skærm )

er nok de mest basale dele

hvis nogen derude ved hvad der bedst kunne betale sig at udskifte ville det være lækkert
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 17:54 #1
Hvad skal maskinen bruges til?
Avatar billede Rastamaan Novice
30. januar 2018 - 17:57 #2
Hej hovedsageligt gaming og eventuelt noget streaming
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 18:15 #3
Jeg vil være ærlig: Jeg er ikke gamer, men jeg har lidt kendskab til hardware. Mit umiddelbare svar ville være, at med de specs kan det ikke betale sig at investere i ny hardware lige nu, medmindre du vægter blæreeffekten meget højt :-)

Ydelsesmæssigt tror jeg ikke, du vil finde nogen mærkbar forbedring ved f.eks. at opgradere til GTX1080 eller med 32 GB RAM. Hvis ikke, du allerede har det, ville jeg kun anbefale at bruge penge på en ekstra harddisk for at få mere lagringsplads.

Måske vil hardcore gamere være uenige, men jeg tvivler på det :-)
Avatar billede Rastamaan Novice
30. januar 2018 - 18:48 #4
ok jeg takker for svaret og din tid  :)
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 19:34 #5
Velbekom :-)
Avatar billede Jhja Seniormester
30. januar 2018 - 19:46 #6
Hvis du vil spille Far Cry på max. indstilling og 4k skærm/60 FPS skal du have
Nvidia GeForce GTX 1080 SLI udover det du har nu.
Avatar billede Jhja Seniormester
30. januar 2018 - 19:47 #7
Far Cry 5 skulle det være.
Avatar billede Rastamaan Novice
30. januar 2018 - 19:52 #8
allright takker :)