Avatar billede lurup Ekspert
08. januar 2018 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Reparere HD fra www.wd.com

Jeg har problemer med en HD fra WD

Findes der softwære til at lave sådan en ??

Det er en på 1.0 TB  ( WD10JPCX)
Avatar billede eurositi Ekspert
08. januar 2018 - 11:39 #1
Reparere...? Kan du uddybe, hvad fejlen består i?
Hvis den 'klikker', når du forsøger at læse fra den, er dens dage desværre nok ved at være talte.

Ellers kan et værktøj som TestDisk bruges til at redde data ud fra den: https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
... Sørg for at tilslutte en anden harddisk med nok ledig plads til at kopiere alle data fra den defekte HDD over på den. Hvis du har plads nok på din computers egen harddisk, kan du selvfølgelig bare bruge denne som backup-drev.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. januar 2018 - 11:43 #2
Det kommer meget an på hvordan symptomerne viser sig. Er der en skuren er det sandsynligvis lejerne der er gået, og det kan alverdens software ikke rette op på.
Kan computeren stadig "se" HDD´en, så er mit råd, at du hurtigst muligt får flyttet indholdet over på en anden HDD, en CD/DVD eller en USB-stik.
Kan maskinen ikke "se" HDD´en er det straks værre. Men jeg tror at der er nogen på dette forum der måske kan hjælpe, men i det mindst at redde filerne.

Køb i stedet en nye HDD eller en SSD (sidst nævnte er dyrere men også væsentlig hurtigere)

Man kan clone HDD´en med gratisprogrammet DiskBackUpper over på den nye HDD eller SSD. Husk bare at alt indholdet skal kunne være på den nye HDD/SSD. Er der f.eks. 350 GB på den gamle HDD så nytter det ikke at købe en HDD/SSD på kun 250 GB. Du kan jo også dele indholdet op i to, så styresystemet ligger på én, SSD/HDD og alle billed- dokument- og musikfiler ligger på en anden HDD.

https://www.proshop.dk/SSD?b=samsung~kingston~corsair~crucial~intel~intenso~ocz~transcend~wd&pre=1

https://www.backup-utility.com/help/disk-clone.html
Avatar billede lurup Ekspert
08. januar 2018 - 20:49 #3
Køber ny disk  TAK
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. januar 2018 - 21:09 #4
Selv tak :-)
Det er også bedre at være på den sikre side.