08. januar 2018 - 09:23 Der er 2 kommentarer

Sort skærm med sporadiske blink

Hej
Min 1 år gamle bærbare computer viser pludselig kun en sort skærm. Jeg kan høre, computeren kører, og svagt se ændring i skærmfarve imellem sort og grå. Jeg har sat HDMI kabel til en anden skærm, hvor der så ca hvert 10 sekund kommer et meget kort glimt af mit skrivebord, men ikke nok tid til at jeg kan nå at gøre noget.
Jeg ved ikke om det kan have noget at sige, men på dagen hvor det skete havde jeg tidligere udsat en opdatering af windows 10, som den muligvis er gårt i gang med senere af sig selv.

Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg prøve for at fikse det?

Mvh Jesper
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. januar 2018 - 11:17 #1
Du kan måske start maskinen i fejlsikret tilstand. Tryk F8 gentagne gange under opstart. Det kan tænkes at der måske, som du selv nævner er kommet en opdatering, der kommer i konflikt. Det er værd at prøve, men der er ingen garanti for at problemet bliver løst ad den vej.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2018 - 12:18 #2
det lyder som at forbindelsen til skærmen er knækket, og det kan også være der ikke er strøm nok til at føde skærmen.

tag batteriet ud, og kør på ledning.
hvis der så er billede nu, var det defekt batteri.

ellers er vi ovre i at du skal ha den til mekaniker.