Avatar billede Daniel Praktikant
27. december 2017 - 13:36 Der er 8 kommentarer

Skriverbordet der ikke kan bruges.

Hejsa!
Mit problem ligger i, at jeg kan se mit skrivebord, men jeg kan ikke bruge det.
Jeg kan ikke klikke på mine program ikoner eller "højre klikke" på noget.
Nogen gange viser den "tænke" ikonet, og så sker der ikke mere.
Så jeg ville hører om der var nogen der vidste hvad der er sket?
Mvh. Daniel
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2017 - 13:50 #1
Hvis nogen skal kunne hjælpe dig, så skriv lige hvilken version af Windows. Måske også hvilken pc. Jo flere oplysninger jo bedre.
Avatar billede Daniel Praktikant
27. december 2017 - 20:19 #2
Jeg bruger Windows 10 (med de nyeste updates)

Sammen med stationær med:
Motherboard: Asus B150M - A/M.2
Grafik kort: Nividia geforce GTX 1060 6 gb.
Processer: Intel i7-6700

Har prøvet at genstarte stifinder flere gange, men det løser ikke problemet.
Nogen gange når jeg starte pc'en, virker det kort, men begynder derefter at lave "tænke" ikonet. Seneste gang stoppede den med at virke efter at jeg højre klikkede.
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2017 - 21:18 #3
Prøv at starte PC'en i fejlsikret tilstand:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Kør derefter en sfc /scannow som beskrevet herunder og se, om det hjælper:

https://www.tenforums.com/tutorials/2895-run-sfc-command-windows-10-a.html
Avatar billede Daniel Praktikant
03. januar 2018 - 10:30 #4
Da jeg bruger Milters metode, støder jeg ind i et problem ved trin 3/4, da min computer ikke giver mig de informationer den siger jeg skal bruge...
Her under er et billed af hvad den siger...
https://docs.google.com/document/d/1at1AhV4k8usmBI4p_kT7eMoc7kuGkkZMxK7ObKtatsM/edit?usp=sharing
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2018 - 21:28 #5
Undskyld den sene respons. Prøv [i"]OPTION THREE  Run SFC Command in Windows 10
To Run SFC /SCANNOW Command in Windows 10"[/i]

fra linket i indlæg #3:

https://www.tenforums.com/tutorials/2895-run-sfc-command-windows-10-a.html
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2018 - 21:29 #6
Ups ;-)

Undskyld den sene respons. Prøv "OPTION THREE Run SFC Command in Windows 10
To Run SFC /SCANNOW Command in Windows 10"

fra linket i indlæg #3:

https://www.tenforums.com/tutorials/2895-run-sfc-command-windows-10-a.html
Avatar billede Daniel Praktikant
24. januar 2018 - 21:48 #7
Undskyld de lange svar tid.

Efter forleden at have opdateret mit windows (som kom ud for nyligt), virker mit skrivebord som det skal.
Men tak for hjælpen fra "milter", som har været meget hjælpsom.

Mvh. Daniel
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2018 - 21:56 #8
Velbekom :-)