Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. december 2017 - 14:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slå nysgerrige spørgsmål fra Face Book fra - Hvordan ?

Hver dag, har Face Book fundet på et nysgerrigt spørgsmål -
som man kan svare på -
Åbenbart beregnet på, at FB Venner kan læse det.
"Hvad er dit livsmotto"?
"Hvad er din livret"
"Hvilken sport dyrker du ?"

Jeg gider ikke svare på nogen af dem !

Står både foroven og forneden i venstre side. På FB.
*
Kan man slå de daglige spørgsmål fra ?
*
Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 14:54 #1
Det er "Big Brother" der snager.......... er ikke selv på Fjæsbog.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. december 2017 - 15:07 #2
Jooo - Bortset fra de spørgsmål ...

Så har jeh fået kontakt til gamle skolekammerater, gamle legekammerater hjemme fra gaden på Nørrebro. Seminariekammerater. Tidligere arbejds kolleger.

Og andre.

Derfor er jeg på FB ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 15:59 #3
Det er også bare helt ok.
Jeg mener bare at der er så mange der misbruger FB, ved at genere andre.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. december 2017 - 16:20 #4
Ja, men - det er der også ...
Men det gider jeg ikke !!!!
*
Har også FB venner, som jeg har mødt i andre lande - For flere år siden.

Så har jeg "Politiske venner"
"Litteratur Venner"
"Kunst venner".

Og vi skriver "seriøst" - ikke noget med mudderkastning.

Men - jo jeg har da set det ...
Avatar billede eurositi Ekspert
26. december 2017 - 16:52 #5
Hvis dine fjæsbog-venner sender dig invitationer til at deltage i forskellige quizzer og spil, hvor man skal oplyse dén slags, kan jeg kun anbefale at ignorere disse invitationer - et eksempel er gåder, der skal lokke dig, fordi du kender svaret og føler dig fristet til at svare.

Du kan forblive venner med dine venner, men du behøver absolut ikke at følge dem, dvs. se deres opslag. Denne indstilling kan du lave for hver enkelt fb-ven. Du kan også definere flere niveauer af bekendtskaber, dvs. familie, nære venner og bekendte. Sidstnævnte gruppe kan du såvidt jeg ved slå alle opslag fra fra på én gang.

I den stribe af opslag, du ser på dit såkaldte "feed" (nyhedsstrøm), som Facebook har stykket sammen til dig, vil du - ud over opslag fra dine venner - også finde såkaldte "foreslåede opslag". Det er altid indhold fra kommercielle udbydere, som Facebooks algoritmer har beregnet matcher de oplysninger, de har om dig og dine interesser. Hvis ikke, du har oplyst (like'et) specifikke interesser, sender de dig bare tilfældige kommercielle opslag baseret på din alder, dit køn, hvad dine venner interesserer sig for, de steder, du har besøgt, din privatlivsstatus osv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 17:02 #6
Det eneste sider jeg skriver på, er her på Eksperten, på Sporvejsforum, Jernbane Forum og på Nationen på EB. På sidstnævnte er emnerne i sagens natur meget bredspektret.
Avatar billede Jhja Seniormester
26. december 2017 - 18:21 #7
Her er en browser tillæg som bruges til at administrere Facebook indstillinger, men jeg ved ikke om den hjælper din problemstilling. Det kan være standard indstillingen hjælper for jeg ser ikke de spørsmål du ser.

Du kan åbne dens indstilliger øverst på den blå linie hvor der står FPB.

Facebook fjerner F.B. Purity engang inmellem når de opdatere, de kan ikke lide  den.
Den er desværre kun på engelsk.

Det er en tryg add on. Jeg har brugt den i flere år.
http://www.fbpurity.com/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. december 2017 - 19:25 #8
Tak Jhja
+ Alle andre .... TAK
Avatar billede finb Ekspert
27. december 2017 - 09:20 #9
Hvem tvinger dig til
at være på fb ?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. december 2017 - 09:36 #10
Ha Ha - Det gør du .... Hold så op !