Avatar billede mort1 Ekspert
26. december 2017 - 11:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere nyt program

Jeg vil installere et nyt program , men min pc kommer med en dialogboks med teksten "De udvidede attributter er ikke konsekvente"
Jeg har Googlet, men synes løsningsforslagene stritter i alle retninger, nogle af forslagene indebærer enddog installation af et program - DET ER JO DET JEG IKKE KAN! - er der et bud på årsagen til -  og gerne løsning af denne udfordring ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 13:09 #1
Hvad er det for et program, og hvad er det for et styresystem, Windows 7, 8/8.1 eller 10?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 13:15 #2
Glemte at spørge om programmet skal installeres fra en CD/DVD, eller om det er en downloadudgave.
Avatar billede mort1 Ekspert
26. december 2017 - 15:15 #3
Jeg kører Win 10 - De programmer jeg har forsøgt at installere er alle downloadede programmer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 16:06 #4
Jeg kender ikke ret meget til Windows 10, da jeg selv bruger Windows 7.
Der kan poppe mange underlige beskeder op, men denne har jeg aldrig set!

Er der for øvrigt tale om et betalings-program eller er der tale om en gratis "Free" version?
Er der tale om en gratis version, så sæt et link ind her, så vil jeg se om jeg kan installere dette program.
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2017 - 16:51 #5
Tryk på Windowstasten + R og skriv netplwiz  følg anvisning på billedet
https://ibb.co/hPrpZm
Avatar billede mort1 Ekspert
26. december 2017 - 19:10 #6
Poko 1 - Din forklaring ser fin ud, og var til at finde ud af, men desværre.
På nedenstående link, kan du se, hvad mine dialogbokse indeholder, er der noget jeg skal være opmærksom på her ?

http://www.lejre-aeldreraad.dk/wp-content/uploads/2017/12/Brugerkonti-X.jpg
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2017 - 20:19 #7
Den skal se sådan ud når du er færdig og det skal være Administrator- det virker først efter genstart.
https://ibb.co/bWgj2G
Avatar billede mort1 Ekspert
27. december 2017 - 11:19 #8
Til Poko 1: Tak for forsøget, desværre gjorde det ingen forskel.

Til ErikHg: Det er samme problem uanset hvilket program jeg forsøger at installere, eller om det er download eller fra DVD.

Når jeg klikker på "Setup" kører maskinen 2-3 minutter inden den nævnte dialogboks dukker op, og her kan man kun sige OK.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2017 - 11:43 #9
Har du prøvet at Køre dem i Kompabilitetstilstand?
https://ibb.co/iOssNG
Avatar billede mort1 Ekspert
27. december 2017 - 12:14 #10
Poko 1: Desværre, kompatibilitetstilstand ændrer ikke på resultatet

Min maskine kører sådan set fornuftigt, bortset fra dette problem - har dog overvejet at geninstallere, men risikerer jo, at få samme problem med installationen, og så er jeg først rigtig på hælene, så jeg må kæmpe videre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. december 2017 - 14:16 #11
#10
Hvis man forsøger at køre i kompatibilitetstilstand, er det ikke altid givet, at programmet skal køre i kompatibilitetstilstand der svarer til styresystemet på den aktuelle computer.
Da jeg i 00´erne havde Vista installeret på min computer, der jo var kendt/berygtet for sin modvilje mod ældre programmer, kunne det lade sig gøre at køre programmet "Avery Design Pro 2000" fra 1999, på denne computer.  kompatibilitetstilstanden skulle bare ændres til Windows 98/ME. Ja det lyder underligt, men det var ikke desto mindre rigtigt. Windows 7 kører til gengæld med næsten alle programmer, nye som gamle.
Alligevel tror jeg der ligger noget andet til grund i dit tilfælde. Jeg har desværre ingen bud på hvis der er i vejen.
Det er nogen gange som om en computer lever sit eget liv, og til tider bliver den stædig.
Avatar billede mort1 Ekspert
02. april 2018 - 17:56 #12
"Kampen" er slut - Jeg har geninstalleret styresystemet (Win 10) med de fordele og ulemper det nu indebærer ("Set i bagklogskabens ulidelige klare lys", flest fordele) Det er et hestearbejde at få det hele gemt, og derefter at få det geninstalleret, men problemet blev løst, og vel i grunden adskillige andre irriterende udfordringer, som gennem årene med Windows 10 har hobet sig op.
Tak til jer, som kom med input undervejs.