23. december 2017 - 10:06 Der er 5 kommentarer

Hvorfor booter com ikke...?

Hej
Jeg har købt mig en ny harddisk, da jeg ikke kunne få adgang til den gamle mere ( beskadiget win)
Mit problem er nu , at min computer starter fint op i bios og har sat den til at boote fra cd/dvd , der sker bare ikke noget når jeg genstarter , den starter bare op i bios igen..
og man kan høre den nye hard disk køre, så vil ikke tro den er defekt..
Hvis det er nogen hjælp, prøver jeg at installere original win 7

Håber der er nogen der har en god ide... 👍🏻🤯😊
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2017 - 10:19 #1
Har du ændret startrækkefølgen i bios? Efter indlæsning af Win7 skal du ændre tilbage til HDD som første valg.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2017 - 10:33 #2
Hvis du i BIOS Har sat start fra enten USB eller CD/DVD Skal du første gang den genstarter under installationen . Enten ændre 1.st boot til C: altså sætte til at boote fr HDD eller midlertidig tage Installations mediet fra.
23. december 2017 - 10:54 #3
Jep har sat den til boote fra cd/ dvd , men når aldrig i gang med installationen, men har pillet lidt nu og begynder at tro der er noget galt med med de dvd’er jeg har lavet...

Når jeg prøver at Starte op nu kommer  jeg til sort skærm , hvor når står ordret

“Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and Press a key”

Hmm.. syns det tyder på at den ikke læser den dvd der kommer i ..
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. december 2017 - 11:06 #4
Meget sandsynligt rigtigt. har du prøvet i stedet med et USB Stik?
Dette er  meget nemt at frem still hvis du har et USB på  Min. 8GB
Spørg hvis du skal bruge Vejledning.
23. december 2017 - 11:44 #5
Problem løst, ved ikke hvad der var sket med mit sata stik til cd drev, men det leverede i hvert fald ikke noget info til bundkort, så stik skiftet og nu virker alt igen 👍🏻 Men tak for råd 😊 og god jul 🎄