22. december 2017 - 16:47 Der er 6 kommentarer

Windows bærbar lukker ned

Hej, jeg har nu i en lille måneds tid haft et problem, hvor min bærbar lukker ned med øjeblikkelig sort skærm efter kort tid - 5-30 min. Problemet hænder, når ikke den er sat til strøm, men jeg får ingen advarsel om, at den mangler strøm. Efter, at den er lukket ned, kan jeg starte den op igen, og ifølge strøm-ikonet nede i værktøjslinjen har den næsten fuld strøm.
Det er en Acer, hvis det på nogen måde kan give et hint. Håber, der er nogen, som kan hjælpe.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2017 - 16:52 #1
Du bør i strømstyringen kunne se hvornår den udfører nedlukning af skærm med strøm på eller uden strøm
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2017 - 16:57 #2
Problemet optræder altså ikke når du har opladekablet monteret?
Er det kun skærmen, der lukker ned, eller er det også CPU m.m. altså hele computeren?
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. december 2017 - 17:02 #3
Det kan måske være batteriet der ikke har det så godt.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2017 - 17:23 #4
enig med Erik. det batteri er nok kaput.
22. december 2017 - 18:48 #5
Nej, problemet opstår ikke, så længe strømstikket er i, og strømmen er sat til selvfølgelig. Og det er hele CPU'en, der lukker ned.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. december 2017 - 19:00 #6
Det kan godt være batteriet alligevel der er stået af.
Så længe maskinen har forbindelse til lysnettet via omformeren kommer der strøm ind til maskinen, men når det så er batteriet alene der skal "trække læsset", så slukker computeren, netop fordi batteriet højst sandsynligt synger på sidste vers.

Har du modelnavnet på din maskine er her et link til et firma hvor de handler med alt til computere. Jeg har selv købt bl.a. batterier til lap tops, og været fuldt ud tilfreds.

https://www.datamarked.dk///www.datamarked.dk/acer/reservedele.html

Hvis linket ikke virker så kontakt dem telefonisk på:70 40 00 10