Avatar billede clausito Seniormester
19. december 2017 - 16:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Boot med USB - WinPe eller anden mulighed - windows 7

Jeg har febrilsk prøvet at lave en bootable USB. Prøvet WinPe men det når kun lidt af booting og ender med X:\xxxx\system32

Det er en pc der crashed efter at ha prøvet at flytte  styresystem (windows 10) fra SST til HD. Har kun DVD med winxp og win7.

Hvordan får jeg  lavet en boot usb. Har googlet en masse løsninger men intet har fungeret. Er lidt lun på en WinPe løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2017 - 16:11 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2017 - 16:14 #2
Hvis det er en pc der er opgraderet medens man kunne det kan du altid lave en ny installation af Windows 10 på en hdd.
Det hentes fra deres side og de har værktøjer til at klargøre usb
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2017 - 16:15 #3
Avatar billede clausito Seniormester
19. december 2017 - 17:48 #4
Kan man finde licensnummer på selve pc en
Avatar billede clausito Seniormester
19. december 2017 - 17:59 #5
Kan ikke rigtig se det er en mulighed. Kan overhovedet ikke komme ind på pc en og har heller ikke et usb på 8GB, men det kan jo købes
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2017 - 18:20 #6
Du kan lave dette usb medie fra en anden pc. Det behøver ikke være den du skal bruge det på.
Du behøver ikke nogen kode hvis computeren er opgraderet fra Windows 10.
Alle disse oplysninger er gemt på en Microsoft server. Man springer blot punktet over ved registrering. første gang den skal hente opdateringer tjekkes hardwaren og sammenlignes med de oplysninger der er gemt på nettet.
Avatar billede clausito Seniormester
19. december 2017 - 18:38 #7
Takker - må købe et større usb i morgen
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. december 2017 - 21:44 #8
Hvis du Har et USB Stik på 4GB kan du alligevel lave et Windows 10 medie det kræver blot at du downloader som ISO fil og derefter bruger et værktøj som Windows eget eller Rufus.
Download denne PDF Vejledning, og se hvordan.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2017 - 22:21 #10
Prøv Universal USB Installer – Easy as 1 2 3
https://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
Avatar billede clausito Seniormester
20. december 2017 - 08:52 #11
Tak vil prøve jees forslag. Mangle jeg ikke en ISO-fil jeg kan bruge? En fil jeg selv har lavet
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. december 2017 - 09:22 #12
Seneste Windows 10 Vælg download som ISO.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10