Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 11:09 Der er 5 kommentarer

Defender oppdatering.

Om jeg er Forsker så er jeg en enkel Person.

Vi leter alltid etter Antivirus programmer ofte Tredeiparts Programvare ikke alltid samarbeidet går så godt med Windows programvare, kan let skape konflikt også.

Når jeg skriv enkel Person, er det fordi at Win10 har et Gratis Program Defender, hvorfor ikke bruke det?    det er enkelt,  brukervennlig også,  og det blir bedre og bedre for hver oppdatering,      siste oppdatering ble også et løft.

Fakta det gjør jobben sin utmerket for en vanlig bruker. For dem som har Win10 sjekk dette det anbefales.
Arne.
…………..
Hvis du har oppdatert Windows 10 til (Windows 10 Fall Creators Update) er dette altså innebygd,      men ikke aktivert.

Funksjonen heter kontrollert mappetilgang og den beskytter filer og mapper mot uønskede endringer, for eksempel kryptering med    Ransomware.

Du må aktivere funksjonen manuelt:

1.    Søk etter defender i søkevinduet i Windows.
2.    Klikk på «Windows Defender Sikkerhetssenter».
3.    Klikk på «Virus- og trusselbeskyttelse».
4.    Klikk på «Innstillinger for virus og trusselbeskyttelse».
5.    Skroll ned og aktiver «Kontrollert mappetilgang».
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 11:12 #1
arne, windows defender er ikke godt. det kan ikke fange ret meget, og malwarebytes.org er meget bedre! :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2017 - 11:37 #2
Den ligger i. C:\Programmer\Windows Defender find MSASCui og Fastgør til skrivebord eller Prosceslinjen så spørger den om du vil aktivere ellers tryk på opdater så aktiveres den også
P.S. i øvrigt bruger jeg ikke andet og den bliver bedre og bedre.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 11:41 #3
sidwave    Jeg har brukt dette og malvarebytes den siste betalt faktisk helt fra Win 10 kom ut, uten problemer av noen art.
Og det fortsetter jeg med, men får jeg et problem skal jeg varsle deg.
Jeg vil ikke spise Hatten min den er for gammal, og så er den et varemerke for meg
mange vet hvem jeg så må ha den i 10 år til.

Men også du har rett noen liker Modern andre liker Datteren sådan er det.

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2017 - 17:28 #4
Læser men tester af Defender er den blevet meget bedre end for blot nogle få måneder siden.
https://www.av-comparatives.org/dynamic-tests/
Tryk på testen fra september måned.

Når det så er sagt, så bruger jeg dog ikke Defender selv, fordi jeg gennem et stykke tid har brugt Kaspersky Free.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. oktober 2017 - 02:16 #5
Godmorgen 220661  Takk for Testen, jeg må vel si meg enig i det du selv skriv,    nå ble valget for meg Win10 jeg ventet i det lengste, for det var ok det jeg brukte,

Win10 i dag er et godt program det er fremtiden også det er bedre det også.

Og rett Defender fikk ikke den beste kritikk. Men etter så lang tids bruk for meg uten problemer så er det tros alt et Windows produkt og mener den bør få en sjans.

Likedan malwarebytes der er der ikke tvil en gang. Jobber godt i sammen også.

Du nevner Kaspersky tror ikke der er så meget og kritiser dette for heller måtte sjekke, vitsen at man har tro på det valg man gjør.

Sidwave var hard i sin kritikk mulig han ikke kjøre Win10 og da kan jeg kanskje være enig, men uansett hans valg så har han malwarebytes og er på den måte helgardert. Tror han sover godt om natten om han ikke bruker Defender.

Arne.