Avatar billede bme Juniormester
24. oktober 2017 - 09:51 Der er 6 kommentarer

Spam

Hej
Jeg er begyndt, at få nogle spam mails fra "FBI"! og en der hedder
"dr. Jerry Law"!
Jeg har selvfølgelig ikke åbnet dem, men jeg kan heller ikke se deres
mailadresser når jeg holder cursoren over navnet, det synes jeg
ikke, at jeg har oplevet før?
Kan der mon ske noget ved, at se mailen der er ikke nogle filer
vedhæftet, er der nogle der har oplevet det og evt. ved, hvad
det er for noget?

mvh
Bente Mehlbye
Avatar billede Slater Ekspert
24. oktober 2017 - 09:56 #1
Det kommer an på din e-mail-klient om der kan være fare ved at åbne dem. De fleste klienter sorterer potentielt farlige ting fra, så der ikke bliver udført kode eller hentet online elementer, så det vil som regel være ufarligt - men det er naturligvis bedst at lade være uanset.

Og hvad det er? Det er jo bare spam. FBI kontakter ikke en dansker, og da slet ikke via e-mail.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. oktober 2017 - 10:05 #2
Marker "skidtet" som Spam - eller blot slet det ...
Avatar billede INK Ekspert
24. oktober 2017 - 10:07 #3
Et gammelt dansk ordsprog siger: Nysgerrighed dræbte smedens kat.
Det kan vist godt bruges i denne sammenhæng? Sket den mail og fjern fra papirkurven UDEN at åbne.
Avatar billede bme Juniormester
24. oktober 2017 - 10:07 #4
Hej Slater
Tak for dit svar
Jeg ved godt det ikke er FBI, det var derfor jeg satte det i citationstegn, ligeså med dr. Jerry Law (lov):-), det undrede mig bare, at man ikke kan skimme mailadressen, og det kan være der er nogle som ved, hvad det er så man evt. kan advare venner og bekendte.
Avatar billede INK Ekspert
24. oktober 2017 - 10:08 #5
Der skal selvfølgelig stå "slet", men der er noget med automatisk stavekontrol ;-)
Avatar billede Slater Ekspert
24. oktober 2017 - 10:12 #6
#4: Afsenderen af en e-mail sættes manuelt ved afsendelse. Din e-mail-klient gør det for dig, når du sender noget selv, men hvis man sender en e-mail via kode og en SMTP-server, er det superlet at sætte afsenderen til lige hvad man vil, inklusiv ingenting.

Det betyder ingenting. Den er ikke mere avanceret end andre spam-mails af den grund. Nærmest tværtimod, da mange spam-filtre vil smide den ud med det samme, hvis den ikke har en afsender.