Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 23:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdag og fjern teksttegn i links

Det ville nu være rigtig rart, om den funktion, som opdager internet-adresser og automatisk laver dem til links lige kunne opdage, om der var et komma, punktum e.l. lige efter og så sørge for, at de ikke var i href\'en !
Avatar billede hotpop Novice
24. august 2001 - 23:03 #1
roenving> ja eller folk ville lære at kigge efter fejl INDEN de klikker på udført! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. august 2001 - 23:03 #2
Klart, men jeg synes nu eksperten.dk er tung nok i forvejen. Det vil kræve yderligere kraft at tjekke for flere tegn... :-)
Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 23:34 #3
>>hotpop
Uff... den rammer jo hårdt ...

Men jeg mener zq for alvor, at det f.eks. i http://www.eksperten.dk/spm/101957 sker for nemt, at sådanne teksttegn bliver overset.

>>nikolajdu
Ja, selvfølgelig bliver det tungere, bare det, at der kører en funktion, som genkender www-adresser, gør den mindst et millisekund (*s*) langsommere for hver load, men en simpel (reg.exp.) fjernelse burde ikke for alvor kunne mærkes på bruger-siden.
jes
Avatar billede kapla Nybegynder
24. august 2001 - 23:37 #4
roenving>> Hvis du kender noget til PHP, kunne du jo hjælpe med at lave det. http://www.eksperten.dk/spm/77212
Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 23:44 #5
Ja, det er jo nok to af de ting, som jeg må til at sætte mig ind i, men jeg er altså helt blank både i PHP og reg.exp.

-- jeg er for øvrigt helt enig med dig i grundsynspunktet: Lad brugerne definere behovet, så er det mest attraktivt og lad så også brugerne lægge kræfter i tilpasningen til behovet, så kan man da nå at fjerne de mest nørdede ting, som krølles i een hjerne =;·]
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. august 2001 - 06:33 #6
kapla0 - Scriptet er vist implementeret. Ihvertilfald har jeg ikke oplevet problemerne med . og ;  sidenhen. :-)

Roenving - Jeg ved godt at scriptet ikke fylder alverden, men ser man det i den store sammenhæng er det lige pludseligt noget andet....
Avatar billede roenving Novice
25. august 2001 - 12:52 #7
>>nikolajdu
Jamen, selvfølgelig, men såvidt jeg kan gennemskue, skal den der reg.exp. vel bare have en fire-fem tegn mere på, så den kan fjerne forekomster af ,.;- mv. i enden af noget den har opdaget som et link.