Avatar billede shine Nybegynder
24. august 2001 - 22:43 Der er 30 kommentarer

menu med layers

Jeg har alvet en menu, med layers. http://www.shine.subnet.dk, men når man ser den 800x600, så passer menuen ikke ordentlig....er der ikke noget, man kan gøre ved det, andet end at lave to forskellige sider?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. august 2001 - 22:47 #1
Er det en joke?
Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 22:52 #2
Den menu er i hvert fald ikke pæn:

Siden blev ikke fundet
Den side, du søger efter, er fjernet, navnet er ændret, eller den er ikke midlertidigt tilgængelig.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du sørge for, at adressen er stavet korrekt.

Åbn hjemmesiden www.shine.subnet.dk, , og søg efter hyperlinks, der hopper til de ønskede oplysninger.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve en anden hyperlink.
Klik på  Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.

HTTP 400 - Ugyldig anmodning
Internet Explorer

*GG*

>>shine
På med pilen!
Avatar billede jacobve Nybegynder
24. august 2001 - 22:54 #3
http://www.shine.subnet.dk/

roenving >> tror du missede det sidste komma der sad i hans url.

men jeg anbefaler du ikke kigger... aner ikke hvad fanden det er.... men det er ikke pænt.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. august 2001 - 23:00 #4
Der er sq\' da ingen menu hvad jeg kan se.

Og roenving>>Her kan man da tale om dårlig kontrast - man får jo helt ondt i øjnene *G*
Avatar billede jacobve Nybegynder
24. august 2001 - 23:02 #5
fuck jeg er svimmel... et smut forbi den side og jeg har sparret en tur i tivolis snurretop...
Avatar billede roenving Novice
24. august 2001 - 23:05 #6
Årh ja ... det må vi lige lære Eksperten, at den skal parse ud af stien !! (Øv, jeg har faktisk tidligere set det -- lægger lige et forslag).

>>shine ???
Jeg så masser af shine (moonshining), men ikke nogen menu ??

I øvrigt er heller ikke jeg tilhænger af sider, som domineres af baggrunden -- det gør det bestemt ikke bedre at det er animerede giffer, på forsiden endda i en ekstremt ringe kvalitet.
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2001 - 00:22 #7
<ole>
Hmmmm...jeg gik også forgæves efter menuen. Lidt ærgeligt, da jeg er HELT sikker på, den er det bedste ved siden!  =oD
/mvh
</bole>
Avatar billede shine Nybegynder
25. august 2001 - 21:14 #8
undskyld

sidener på

http://www.shine-works.subnet.dk

Avatar billede -onslow- Nybegynder
25. august 2001 - 21:22 #9
Shine>> troede føst du var tosse..
MEn den anden side er meget bedre
Avatar billede shine Nybegynder
25. august 2001 - 22:32 #10
jaja
Avatar billede roenving Novice
26. august 2001 - 01:08 #11
>>shine
Men den går også i lort, hvis du ikke maksimerer billedet (her fra 1024*768), så det er spørgsmålet, om du ikke tager det forkerte udgangspunkt i dine offsets -- det bør selvfølgelig være fra kanten af den ramme, som angives af dit topbillede og dine streger i øvrigt.

Altså lyder mit råd:
Smid hele dit system ind i et frameset, hvor de to yderste bare har baggrunden og ikke andet:

<frameset cols=\'*,712,*\'>
  <frame style=\'backgroundColor:#A2AC90\' src=\'\'>
  <frame src=\'restenAfDinSide.html>
  <frame style=\'backgroundColor:#A2AC90\' src=\'\'>
</frameset>

hth
jes
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 03:31 #12
roenving >> Det ville jeg da mene er kvalificeret overkill  :)
Det eneste problem er jo at få placeret den første menu. Resten burde give sig selv, da de har en fast afstand, givet udfra den første.

shine >> Første menu kan placeres på onload i forhold til det første menu-billede\'s position...det billede, der hedder \'cmonline.jpg\'. Aftast dette billedes koordinater og placer menu\'erne efter disse.

Iøvrigt bør du anvende gif-kompression til billeder med store ens farveflader...tegninger, tekst, o.lign.
Jpg-kompression er bedst egnet til billeder med mange detaljer...f.eks. fotos.
Den rigtige kompression give langt \'lettere\' billeder med bedre kvalitet.
/mvh
Avatar billede roenving Novice
26. august 2001 - 03:59 #13
>>ole
Jamen, jeg tænker det jo, så jeg synes det er simpelt -- jeg kan sagtens følge ideen, ja, sågar endda nok implementere den, men så skal jeg jo sidde bøjet over bogen i timer *GG*
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 04:04 #14
Hehe...  :)
Nu må vi se. Hvis shine synes, det kunne være interessant, kan jeg smide et eksempel op.
Det er faktisk en kanon måde at placere lag på, dynamisk  :)
/mvh
Avatar billede roenving Novice
26. august 2001 - 04:06 #15
Men så skal man jo til at arbejde for føden ;0|
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 04:13 #16
Hmmmm....er det rigtig, hvad de siger? At du lider af anorexi?  =oD
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 04:14 #17
...eller er det bare dovenskab?  =oD
Avatar billede roenving Novice
26. august 2001 - 04:15 #18
Ja, har du ikke set på fotx, billedet blev afvist, fordi jeg var for tynd *G*
Avatar billede roenving Novice
26. august 2001 - 04:16 #19
Til det sidste: Også ja!
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 04:17 #20
*gnæk, gnæk*  :)
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. august 2001 - 10:58 #21
ja shine, denne side er sku flot og her mener jeg ikke kun i forhold til det andet link du lagde ud.

Sorry for kritikken :-)
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. august 2001 - 10:59 #22
og olebole og roenving, i har ikke godt af at sidde oppe så længe. Kl. 4 drenge...tsk tsk... :-)
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. august 2001 - 11:06 #23
lige for at knytte endnue en kommentar til din menu, så for du et problem, da du har lavet dine menuer i rene tabeller. Dvs. du kan ikke placere disse dynamisk som olebole foreslår, da de under kreationen er placeret.

Jeg foreslår derfor at du smider et div div tag rundt om hver tabel, så får du det man vil betegne som layers. Så begynder du på at lave en dine omMouseOver=\"show()\" (eller hvad den hed) om´, så den viser drop down menuen i forhold til det første billede.

det vil være mit forslag.
Avatar billede jacobve Nybegynder
26. august 2001 - 11:13 #24
hov, olebole fik vidst lige sat mig på plads her:

http://www.eksperten.dk/spm/102147

man kan godt flytte tabeller dynamisk...
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2001 - 19:19 #25
Jojo, jacobve - men dit forslag er nu bedre! Du kan ikke flytte tabeller i NS4.x, men der kan du flytte <div>\'s. Ergo kan man med lag lave en menu, der er X-browser kompatibel  :o)
/mvh
Avatar billede shine Nybegynder
11. september 2001 - 19:27 #26
Undskyld jeg jeg ikke har kommenteret jeres svar, men har ikke været hjemme et stykke tid. Nu har jeg kigget på svarene som lyder fornuftige, men jeg kan squ ikke helt finde ud af det selv. Så jeg ville høre om jeg kunne få jer (olebole og roenving) til at vise hvordan man gør. Jeg er ikke helt så meget inde i det med dhtml.
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 00:35 #27
Jeg ville først lige prøve, om jeg ikke kunne smide en layer rundt om det, som var indholdet i tabellerne -- jeg kan huske, at jeg for nogle måneder siden gabte hovedet af led for at absolut-placere layers i et i øvrigt OK layout -- men der var ik\' lige nogen, som tænkte på, at window-hierarkiet faksiskt burde betyde, at en layer ligger inde i det aktuelle window.

Prøv at start der -- els skal vi til at lave de der fuldstændig uigennemskuelige og uendelige beregninger, som tager højde for hvor meget plads, som er efterladt efter diverse menubars, linkbars, og hvad som nu vil kunne være fremme i brugerens browser.

hth
jes
Avatar billede shine Nybegynder
23. november 2001 - 14:30 #28
lukket.....har fundet svaret selv
Avatar billede mathiash Nybegynder
09. maj 2003 - 17:19 #29
Hvad var svaret??? he he :-D
Avatar billede mathiash Nybegynder
09. maj 2003 - 17:20 #30
Måske lidt dumt spm. når kontoen ikke er aktiv he he :-D