Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 13:22 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Undersøge hardware for fejl

Jeg har problemer med min grafik. Og vil derfor gerne undersøge hardwaren på min computer.

Det er en Dell hvor man ellers normalt kan trykke F12 og køre en analyse. Men det fungere åbenbart ikke længere. Kommer bare en flimrende gullig skærm. Så har brug for et program der kan det samme ... Altså ikke et der blot fortæller hvad der er af hardware på computeren, men som kan tjekke for fejl ...

Finder det fejl, skal det meget gerne oplyse hvor og hvad. Kan ikke overskue en lang log jeg skal læse igennem. Ved heller ikke nok om det, til at finde ud af dét.

På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 13:51 #1
Nu skriver du jo ikke hvilket styresystem du bruger?
Hvis Win 10 Så er der et værktøj under fanen Update! Der hedder foretag fejlfinding
kør ned til Hardware & Enheder.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 13:56 #2
Sorry, glemte jeg. Det er Windows 7.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 14:12 #3
Gå i kontrolpanelet vælg enhedshåndtering og se om der er noget der mangler opdatering eller skal aktiveres?
https://billedeupload.dk/images/FKdNj.png
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 14:28 #4
Ifølge Enhedshåndtering skulle alt være ok.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 14:38 #5
Men er det som sagt ikke ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 14:41 #6
Så ville jeg køre en Reparation Kræver installations disk!
Men start med at køre  sfc /skannow  i Kommandoprompten
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 15:12 #7
Har kørt sfc /scannow

"Windows Ressourcebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl."

Køre reparation med cd'en.
Kan ikke huske om jeg har prøvet det før. Hvis ikke, går jeg ud fra jeg kan se mig til hvordan jeg gør.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 15:21 #8
Jeg er i tvivl om hvordan man gør. Nåede til et punkt hvor jeg ikke tude fortsætte. Syntes det så ud som den i så fald ville begynde at installere i stedet for at reparere. Det skal jeg meget gerne undgå ...
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 15:22 #9
Installations programmet bad desuden om lov til at opdatere. Turde jeg heller ikke sige ja til ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 15:23 #10
Og hvordan skulle det kunne opdatere? Jeg er jo på en cd. ikke på nettet...
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 16:57 #11
Når du har valgt sprog tryk på næste
1.
https://fthmb.tqn.com/s259eOJl08rG4ycZtSWhZjspRxM=/768x0/filters:no_upscale()/about/windows-7-startup-repair-3-580711675f9b5805c20a8953.jpg
På dette går du ned i Venstre hjørne og vælger reparer min Computer!
2.
https://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=37f4a021-7baa-4ace-82e5-411d01604376
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 17:18 #12
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 17:57 #13
(Jeg skal ikke vælge sprog. Den starter ved 'Install now'.)

Hvad skal jeg vælge her?
https://s2.postimg.org/gijed98o9/001.png
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 17:59 #14
Opgrader giver ikke mening. Men jeg skal jo heller ikke "installere en ny kopi af Windows". Hvor er reparer?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 18:17 #15
Jeg er næsten 100% Sikkerhed på at den ikke kan se noget Styresystem
Og at den derfor prøver at installere et
Prøv at trykke på Bruger defineret Og fortæl hvad den viser?
Du kan afbryde hvis du er i tvivl. Men den fortæller  om der kan eller ikke installeres eller om den er rigtig formateret! Det kan jo være at den ser en forkert Partition?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 18:33 #16
Når jeg gør det, spørger den hvor jeg vil installere Windows.
Det virker ikke som en god ide at fortsætte der.

https://s2.postimg.org/orv9ro2eh/002.png
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 18:42 #17
Spekulere på om jeg måske skulle prøve med Systemgendannelse, inden vi fortsætter med dette?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 18:43 #18
Skulle jeg måske have tænkt på først. Men glemmer altid alt om den funktion.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 18:45 #19
Måske er dette også en mulighed?
Har dog ikke selv nogen viden om programmet. Kan man stole på det?, osv.
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/FixOgReparerFejlIWindows7/932
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 18:45 #20
Jeg bliver desværre nødt til lige at køre ud og handle (køleskabet er tomt). Er tilbage om en time til halvanden. Håber det er ok.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 18:54 #21
Er også underligt ....

På det screen print du lagde op http://kortlink.dk/microsoft/r5uz, er der nede i venstre hjørne en mulighed der hedder 'Repair your computer'.

Den mulighed er der ikke når Jeg starter cd'en op.
https://s2.postimg.org/juhp6k0fd/003.jpg
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2017 - 19:04 #22
Sig mig Starter du Dvd'en op fra skrivebordet altså fra en kørende Windows så er muligheden jo heller ikke tilstede Det virker jo kun fra BIOS Startup!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 21:11 #23
Sorry. Ved ikke ret meget om alt dette.

Hvad er BIOS Startup?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2017 - 21:25 #24
Eller rettere. Ved godt hvad det er. men kan ikke huske hvordan jeg kommer derind. Prøver med Google...
Ved så heller ikke jeg reparere dér inde fra.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2017 - 14:07 #25
Har ikke forstand på dette. Opgiver.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2017 - 00:43 #26
Op i r.... med det!