Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 18:33 Der er 21 kommentarer

Blå skærm hver gang jeg tænder min Computer

Hey!

I går der opdaterede jeg nogle af min driver og nu kan jeg ikke tænde min computer! Hver gang jeg gør kommer der blå skærm og en fejl meddelse der siger: IRQL_not_less_or_equal. Og så genstarter den. Og det bliver den ved med uden ende. Jeg har ventet for at se om den automatiske reparation kommer, men det gør den ikke. Den eneste ting jeg kan komme ind under er Asus Uefi bios utility!

Hilsen Mark
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. august 2017 - 19:01 #1
Hvis du har Windows DVD´en, så prøv at lægge den i, klik gentagne gange på DELETE eller F9 (der kan være forskel fra maskine til maskine) Nu skulle du gerne kunne komme ind i CMOS og vælge hvorfra computeren skal boote. Vælg CD-DVD drevet, bekræft F10, nu skulle computeren gerne starte op fra DVD´en. Når indlæsningen begynder klik på reparer disk, eller prøv at køre gendannelse. Der er dog ingen garanti for at det hjælper, men det er da værd at prøve.
Nu ved jeg ikke hvilket styrestem der er installeret. Bruger selv Windows 7
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 19:21 #2
I på en ASUS er F2 Setup ESC. er Boot selector og i bonden af Boot  selectoren kan du også vælge Setup
Under ESC kan du vælge drev
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 19:22 #3
Hej Erik
Jeg har desværre ikke DVD da windows var forudinstalleret på min computer da jeg fik den :/
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 19:24 #4
Hej Poko1
det forstår jeg ikke noget af desværre
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 19:34 #5
Ved at tvangslukke nogle gange burde du kunne fremprovokere dette her vælger du brug en enhed
https://ibb.co/d1mJzv
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 19:37 #6
Når du under opstarten trykker på EC får du denne menu.
https://ibb.co/gkbwma
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 19:48 #7
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 20:11 #8
Hej Poko1
Jeg er glad for du prøver at hjælpe, men ingen af de ting virker :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 20:16 #9
At hente Windows 10 på en anden Pc til at reparere med virker vel ?
Det er gjort millioner af gange
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 21:01 #10
Der er bare det problem at vil ønsker ikke windows 10. Da jeg har haft det før og der er mange af mine spil som ikke kan spilles der på!
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. august 2017 - 21:16 #11
Jeg har efterhånden en opfattelse af, at der er uforholdsmæssigt mange problemer med Windows 10. når jeg kikker på eksperten. Måske tager jeg fejl, men det er altså mit indtryk.
Avatar billede INK Ekspert
06. august 2017 - 21:23 #12
#11 ovennævnte problem er åbenbart ikke Windows 10, men Windows 7 ;-)
Der er relativt flere, der kører med Windows 10, så der vil også være flere indlæg om Windows 10. Ovennævnte problem skyldes åbenbart opdatering af drivere. Om det er originale drivere fra producentens hjemmeside eller uoriginale fra tvivlsomme driverupdate programmer ved vi jo ikke endnu.
Min erfaring som IT-supporter er, at Windows 10 giver langt færre problemer for almindelige brugere end Windows 7, Vista og 8 + 8.1.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. august 2017 - 21:33 #13
Jeg har selv Windows 7 og synes det kører rigtig godt.
Jeg har faktisk kun et par gange været ude for problemer med, at ældre programmer ikke har kunnet køre under Win 7.
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 21:34 #14
Hej Ink
Jeg vil virkelig gerne have min computer til at virke igen, men jeg vil stadig gerne kunne spille som før. Som jeg skrev tidligere så har jeg haft windows 10, men det fungerede bare ikke med spil. Så jeg tror det kommer an på hvad du skal bruge windows 10 til om derer mange fejl eller ej. :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 21:48 #15
Nu har du så heller ikke på noget tidspunkt nævnt noget om hvilket styresystem du kører. Og når du skriver ASUS og UEFI Bios så tror jeg af gode grunde det er Win 8 eller Win 10 men derfor er Escape tasten alligevel Boot selector.
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 21:51 #16
Ja, undskyld, jeg kører windows 8, men jeg har ikke noget der hedder boot selector.Jeg har: My favorites, Main, Ai Tweaker, Advanced, Monitor, Boot og Tool. Jeg gik ind under boot, men jeg kan ikke finde noget setup :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2017 - 22:42 #17
Jeg tror du har brug for hjælp fra en Computer kyndig en boot selector er en betegnelse af det sted hvor man vælger hvilket medie Harddisk / USB / DVD  man vil starte fra!
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
06. august 2017 - 22:54 #18
Tak for hjælpen
Jeg havde tænkt mig at ringe til windows support, men de har ikke åben på en søndag. Jeg skulle bare se om jeg kunne finde et svar på nettet :)
Avatar billede Jhja Seniormester
07. august 2017 - 00:36 #19
Husk at spørge din support om hvorfor dine spil ikke virker i win 10. Jeg mener at spil som virker i win 8 også burde virke i win 10.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2017 - 08:14 #20
boot i fejlsikret tilstand, og slet driveren du opdaterede.
boot så igen
og installer ORIGINAL driver fra producentens side, men den version som IKKE laver kage :)
Avatar billede Kryst9ac Praktikant
07. august 2017 - 10:39 #21
Hej Sidewave

problemet er bare at jeg ved ikke hvordan jeg kan komme i fejlsikret tilstand. Det virker ikke med F8 eller shift F8 eller som poko1 snakkede om med noget escape eller sådan noget!