Avatar billede 1Dorte Guru
29. juli 2017 - 22:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Forskel på DDR3 og DDR4 (RAM på pc)

Jeg vil købe ny pc'er.
Hvad er forskellen på DDR3 og DDR4? Altså hvad betyder det, når pc'eren er i brug.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. juli 2017 - 22:18 #1
De er afgørende for den hastighed, som data kan gå ind og ud af hukommelsen.
Min påstand er, at en alm. bruger ikke vil kunne mærke denne forskel. Det kan måles - men ikke føles.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 22:27 #2
Der er et lavere strømforbrug, det har kun betydning på en bærbar. Og de er også lidt hurtigere. Det vil sige i en prøvesituation. Nogle hævder, at det mærker man ikke i virkeligheden. Sådan er det ofte, når man afprøver noget med Benchmark, der er tydelige forskelle,, men ofte mærker brugerne ingen forskel.
Der er en artikel her. Desværre er den lidt forældet, men måske kan du bruge den alligevel? https://www.computerworld.dk/art/231350/alt-du-har-brug-for-at-vide-om-ddr4-hukommelse
Avatar billede 1Dorte Guru
29. juli 2017 - 22:48 #3
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2017 - 23:23 #4
OK 😊